لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۲

چرت دویست میلیون یورویی یک کارمند بانک


کارمند يکی از بانکهای آلمان موقع استفاده از کامپيوتر برای انتقال يک مبلغ ناچيز از حساب يکی از مشتريان يک لحظه دچار حواس پرتی شد و به جای زدن ۶۲ يورو رقم ۲۲۲ ميليون و ۲۲۲ هزار و ۲۲۲ يورو را وارد کرد. وی بدون اينکه حتی متوجه اشتباه خود شود حساب اين مشتری را کاملا خالی کرد.

اين حادثه را می توان وحشتناک ترين کابوس يک مدير بانک دانست.

به گزارش روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت، اين کارمند بداقبال روز سه شنبه بیست و یکم خرداد در جلسه دادگاه رسيدگی به تخلفات کاری ايالت «اسن» در آلمان حاضر شد.

وی خطاب به جلسه دادگاه گفت که وی قصد داشته از حساب اين مشتری فقط ۶۲ يورو منتقل کند ولی يک لحظه خوابش گرفته و به جای آن رقم ۲۲۲ ميليون و ۲۲۲ هزار و ۲۲۲ يورو از آن حساب منتقل کرده است.

وی توضيح داد که احتمالا دليل چنين اشتباه بزرگی اين بوده که وی موقع زدن دکمه رقم ۲ روی کيبورد کامپيوتر خوابش برده و رقم ۲ را نه بار تکرار کرده است. اين کارمند متوجه اشتباه خود نشده بود و بقيه کارمندان بانک چند ساعت بعد به هنگام مرور حساب و کتاب های روزانه بانک اين اشتباه چند ميليون يورويی را کشف کرده و آن را تصحيح کردند.

به نوشته ایندیپندت، يکی از همکاران کارمند بانک یاد شده، زن ۴۸ ساله ای است که مسئول نظارت بر پرداخت های روزانه اين شعبه بود و به دليل سهل انگاری و تاييد اين نقل و انتقال عجيب از کار اخراج شده است.

يکی از دلايل تشکيل اين دادگاه شکايت همين کارمند زن بود که به حکم اخراج خود اعتراض کرده بود. دادگاه تخلفات اداری در پايان اين دادرسی اعلام کردند که اين کارمند در ارتکاب اين اشتباه بزرگ نقشی نداشته و بانک مزبور بايد وی را سرکار خود برگرداند.

قضات دادگاه درحکم خود اعلام کردند که اشتباه اين کارمند آگاهانه نبوده و وی قصد نداشته به بانک لطمه بزند بنابراين نهايت مجازات در مورد خطای وی می تواند يک توبيخ رسمی باشد. و اما در مورد کارمندی که با چرت بی موقع خود چند صد ميليون يورو را اشتباها منتقل کرده بود دادگاه فقط وی را نصيحت کرد که از اين به بعد موقع کار حواس خود را جمع کند.
XS
SM
MD
LG