لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۷

استقلال در امارات ۴ گل به الشباب زد


از دور رفت مرحله يک هشتم نهايی ليگ قهرمانان آسيا، استقلال تهران در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی مقابل الشباب امارات به پيروزی ۴-۲ دست يافت تا در آستانه صعود به مرحله يک چهارم نهايی بايستد.

پيش از اين تيم‌های صبا قم، تراکتورسازی تبريز و سپاهان اصفهان از گردونه مسابقات خارج شده بودند.

برتری پر گل استقلال در حالی رقم خورد که تا دقيقه ۵۵ با يک گل از ميزبان خود عقب بودند اما با ارائه بازی هوشمندانه در نيمه دوم، روند مسابقه به سود نماينده ايران تغيير کرد و اين تيم توانست از موقعيت‌هايی که ايجاد کرد، به بهترين وجه استفاده کند.

گل‌های الشباب را لوئيز هنريکه در دقيقه ۴۷ و برونو داسيلوا در دقيقه ۸۳ به ثمر رساندند که هر دو برزيلی هستند. هنريکه پنج سال در ليگ حرفه‌ای کره جنوبی بازی کرده و داسيلوا نيز سابقه حضور در تيم معتبر پورتو را دارد.

پس از گل نخست الشباب که با شوت از پشت قوس محوطه جريمه به ثمر رسيد، قلعه‌نويی عصبانی شد و نسبت به عملکرد خط دفاعی تيمش واکنش نشان داد. مهدی رحمتی هم از اينکه بازيکنان اجازه شوت‌زنی به هنريکه داده بودند، بر سرشان فرياد می‌کشيد. رحمتی روی گل الشباب نيز در خروج تعلل کرد.

گل‌های استقلال را در اين بازی جی لويد ساموئل، جواد نکونام ، فرهاد مجيدی و خسرو حيدری وارد دروازه حرف کردند.

ساموئل دفع ناقص سنگربان حريف را وارد دروازه کرد. نکونام از نزديکی نقطه پنالتی و با ضربه سر، به زيبايی گل دوم را زد. فرهاد مجيدی نيز از همان نقطه اما با شوت سر ضرب، گل سوم را وارد دروازه الشباب کرد.

گل حيدری که آب سردی روی پيکر تيم حريف در دقايق پايانی بود، با شوتی محکم از پشت محوطه جريمه به ثمر رسيد و زير تاق دروازه الشباب نشست تا زيباترين گل مسابقه ترسيم شود.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظری،‌ اميرحسين صادقی، علی حمودی (۴۶- حنيف عمران زاده)، هاشم بيگ زاده، جواد نکونام،‌ ساموئل، مجتبی جباری، خسرو حيدری، سياوش اکبرپور (۷۴- فرزاد حاتمی) و فرهاد مجيدی (۹۰- آرش برهانی) به ميدان رفتند. در ابتدای بازی، طرفداران تيم العين فرهاد مجيدی را به خاطر سابقه عضويت در اين تيم تشويق کردند.

امير قلعه نويی بعد از پيروزی تيمش، با ابراز نارضايتی از کيفيت زمين بازی گفت: الشباب در دور اول مسابقات خوب ظاهر شده و مسابقه آخرش را هم برده بود. ۴ گل به اين تيم زديم اما هنوز نيمه دوم اين بازی در تهران باقی مانده است.

سرمربی استقلال در اين باره که آيا تصور می‌کرد تيمش ۴ گل بزند، گفت: در شرايط بسيار بدی گل خورديم و وقتی اين اتفاق می‌افتد تمرکز از بين می‌رود. بين دو نيمه به بازيکنان گفتم اين تيم آسيب پذير است و بايد به بازی سرعت دهيد تا برنده شويم.

دیگر دیدارها

در ساير ديدارها، الشباب عربستان پس از حذف تراکتورسازی، در قطر موفق شده الغرافه را ۲-۱ شکست دهد و با ضريب اطمينان، مهيای ميزبانی از اين تيم در دور برگشت شود.

الجيش قطر در خانه مقابل الاهلی عربستان به تساوی ۱-۱ رسيد تا عربستانی‌ها به روند نتايج خوب خود در اين فصل از ليگ قهرمانان آسيا ادامه دهند. ديدار اف سی پکن و اف سی سئول هم بدون گل تمام شد.

بوريرام يونايتد تايلند ۲-۱ بنيادکار ازبکستان را از پيش رو برداشت. گرچه نماينده ازبکستان با برتری يک بر صفر در بازی برگشت هم می‌تواند راهی دور بعد شود.

سنتررال مارينرز استراليا در خانه ۲-۱ مغلوب گوانگجو از چين شد. نماينده چين که هدايت آن بر عهده مارچلو ليپی سرمربی سابق تيم ملی ايتاليا است، با اين پيروزی با خيالی آسوده خود را آماده ديدار برگشت در چين خواهد کرد. ابتدا، دوکه نماينده استراليا را پيش انداخت اما در ادامه باريوس و موريکوی نتيجه را به نفع نماينده چين تغيير دادند.

کاشيوا ريسول ژاپن مانند استقلال، نتيجه خوبی گرفت و در کره جنوبی مقابل جئونبوک هيوندای با دو گل به پيروزی رسيد. گل‌های اين ديدار را کادو و ماسوشيما به ثمر رساندند.
XS
SM
MD
LG