لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۱

جنجال حافظ ناظری و جایزه گرمی؛ سیاست یا رقابت؟


حافظ ناظری
حافظ ناظری

در طی روزهای گذشته بحث حضور داشتن یا نداشتن حافظ ناظری، هنرمند جوان و فرزند شهرام ناظری در مسابقه گرمی و صحت و سقم خبرهای منتشر شده در این باره در فضای مجازی جنجال به پا کرده است.

طی روزهای گذشته حضور داشتن یا نداشتن حافظ ناظری، هنرمند جوان و فرزند شهرام ناظری استاد موسیقی سنتی ایران در مسابقه گرمی و صحت و سقم خبرهای منتشر شده در این باره در فضای مجازی جنجال به پا کرده است.

موسیقی امروز: شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳
please wait

No media source currently available

0:00 0:09:16 0:00
لینک مستقیم

پیشتر در صفحه رسمی حافظ ناظری در فیسبوک نوشته شده بود:

«دوستان عزیز همنطور که میدانید اثر ناگفته با تمام حرف وحدیثها بعنوان تنها اثر از ایران و برای اولین بار در ۷ شاخه به دور دوم جوایز گرمی راه پیدا کرده. طی ۹ روز آینده نتایج دور نهایی این جوایز نیز اعلام خواهد شد. لطفأ برای موفقیت ایران و حافظ عزیز دعا کنید.»

در روز پانزدهم آذر پس از اعلام نامزدهای ٥٧‌امين دوره جوائز موسیقی گرمی، صفحه فیسبوک حافظ ناظری از قول او نوشت:

«امروز یک احساسی درونم مُرد. تا اونجا که به موسیقی و رأی هنرمندان مربوط بود با افتخار و بالاترین تعداد در هفت شاخه یکه تاز بودیم، ولی اونجایی که سیاست وسط آمد همه رو بعنوان یک ایرانی باختیم. واقعا متأسفم وبسیار بسیار شرمندهٔ این همه عشق، محبت واعتقاد شما عزیزانم شدم.»

از آن موقع موجی از انتقادها و ابراز تردیدها فضای مجازی را پر کرده و بعضی حافظ ناظری (یا گردانندگان صفحه او) را به دروغگویی متهم کرده‌اند. از جمله صفحه‌ای تحت عنوان «ستاد مبارزه با چرندیات» مجموعه‌ای از اتهام‌های گوناگون را به حافظ ناظری وارد آورده و نوشته که مدرکی برای ادعای او درباره حضور آلبومش در رقابت جایزه گرمی در وبسایت رسمی گرمی دیده نمی‌شود.

از سوی دیگر روز چهارشنبه نوزدهم آذرماه سرپرست صفحه رسمی فیسبوک حافظ ناظری به انتقادهای کاربران در متنی مفصل پاسخ داد و در پایان نوشت:

«این چند نفر و آن صفحه‌ای که اقدام به نوشتن این مطالب کذب کرده است یا بطور رسمی از خانواده محترم ناظری عذرخواهی کرده و یا از طریق یکی از مدیران ارشد فیسبوک این جریان بصورت قانونی پیگری خواهد شد.»

بعد یازدهم و انتقاد هوشنگ کامکار

هوشنگ کامکار
هوشنگ کامکار

آخرين اثر حافظ ناظری، آلبومی است كه در ايران با نام «بعد يازدهم» منتشر شده است. اين مجموعه در آمريكا با اقبال تجاری روبه‌رو بود و بهار امسال در جدول پرفروش‌ترين آلبوم‌های هفته در آمريكا در بخش كلاسيک سنتی به رتبه اول و در بخش كلاسيک به رتبه دوم دست پیدا کرد.

​با اين حال هوشنگ كامكار هنرمند نامی موسیقی سنتی در مقاله‌ای در وبسایت فرارو از این آلبوم به تندی انتقاد کرد و جوابیه‌ای هم از سوی ناظری در این وبسایت منتشر شد که در تندی دست کمی از اظهار نظر کامکار نداشت.

XS
SM
MD
LG