لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۷

حرکت نمادین دختران «پوشیه‌پوش» در تجریش


گروهی از دختران «پوشیه‌پوش» و پسران در حرکتی نمادین با پوشش‌ دوره پهلوی اول و با هدف بازنمایی بخشی از تهران قدیم در یکی از مراکز خرید تجریش حضور یافتند.

سایت «فردا نیوز» گزارش کرده این دختران و پسران٬ شامگاه دوشنبه ۳۰ آذر با لباس‌های زمان «رضاشاه در یکی از مراکز خرید تجریش تردد می‌کردند و فضای بازار را مانند تهران قدیم شبیه سازی کرده بودند.»

«فردا نیوز» افزوده «تعدادی خودروی قدیمی هم با سرعت پایین در اتوبان‌های اطراف این منطقه تردد داشته و توجه مردم را به خود جلب کرده بودند.»

این سایت به نقل از افرادی که نامی از آن‌ها نبرده٬ این حرکت را تبلیغی برای سریال «شهر‌زاد» اعلام کرده است.

روابط عمومی این مرکز خرید هم که در این گزارش نامی از این مرکز برده نشده اعلام کرده این حرکت نمادین «تبلیغ سریالی» نبوده است.

این روابط عمومی افزوده «این لباس‌های قدیمی حالت نوستالژیک دارد تا تهران و المان‌های قدیمی‌اش را به مردم نشان دهد.»

مسئول این روابط عمومی که نامی از وی به میان نیامده گفته «این برنامه طی سه شب اجرا شده است که دیشب همزمان با شب یلدا مراسم اختتامیه آن را برگزار کردیم.»

این برای نخستین‌بار نیست که در شهر تهران گروهی از دختران و پسران در اقدامی مشترک و برنامه‌ریزی شده با پوششی متفاوت در عرصه عمومی ظاهر می‌شوند.

در سال‌های اخیر در برخی شهر‌های دیگر ایران به خصوص در تهران برنامه‌های مشترک و متفاوتی با عناوین «خز پارتی»٬ «مو فرفری‌ها» و برنامه «آب بازی» برگزار شده بود.

در جریان برگزاری این برنامه‌ها و یا پیش و بعد از برگزاری آن‌ها در تهران و شهرستان‌ها٬ پلیس اقدام به بازداشت گروهی از سازمان دهندگان آن‌ها کرده بود.

پلیس ایران در سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ از این برنامه‌ها با عنوان «قرار‌های فیس‌بوکی» نام می‌برد و مانع برگزاری آن‌ها می‌شد.

برنامه شب گذشته نیز پیش‌تر در صفحه اینستاگرام این مجموعه خرید به طور عمومی اعلام شده بود.

XS
SM
MD
LG