لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۲

عزاداری در مقابل پارلمان بوسنی هرزگوین


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:23 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲:

در جريان حمله يک بمبگذار انتحاری در پاکستان در ناحيه «پوختونخوا – خيبر» در شمال غربی، هشت تن از جمله «عصرالله قنداپور» که از وزيران دادگستری محلی است، کشته شدند. مهاجم اين حمله، به عنوان مهمان وزير خود را به جمع کسانی که برای ميهمانی عيدقربان جمع آمده بودند، منفجر کرد. گروهی به نام «انصار المجاهدين» مسئوليت اين حمله را برعهده گرفته است.

در قزاقستان، «سايان خيروف» که متهم به دست داشتن در پرونده قتل های زنجيره ای است، در دادگاهی عمومی حاضر شده و کيفرخواست در مورد اتهام هايی چون دست داشتن در تروريسم و آدم ربايی برای او قرائت شد. «خيروف» متهم به رهبری گروهی است که دست به کشتار ۱۲ تن در پارک ملی «ايله آلاتو» در ۲۰۱۲ زدند.

در بوسنی هرزگوين، عزاداران مرگ يک دختر بچه، ساختمانی مقابل پارلمان اين کشور را با پارچه سياه پوشاندند. اين دختر بچه بيمار نيازمند دارويی بود که بايد از خارج از کشور به او می رسيد و به دليل اختلافات پارلمانی، کار رسيدن دارو با مشکل روبرو شد و دختر بچه از دنيا رفت. ثبت شناسنامه های جديد در اين کشور در چند ماه گذشته باعث شده اختلال زيادی در نظام صدور کارت درمانی و بيمه و گذرنامه ايجاد شود.

در روسيه، اعضای گروه صلح سبز در «مورمانسک» برای کسانی که در جريان اعتراض به عمليات اکتشاف نفت در قطب شمال و به اتهام «سرقت» دستگير شده اند، بسته کمک های مورد نياز فرستادند. فعالان محيط زيست که دستگير شده اند، اتهام مطرح شده عليه خود را رد کرده و درخواست کرده بودند برای آن ها «ميوه خشک، بيسکويت، خودکار و قلم و تنباکو» فرستاده شود.

پارلمان تاجيکستان لايحه ای را تصويب کرد که به نيروهای بريتانيايی اجازه می دهد در راه خروج از افغانستان، از خاک و حريم هوايی اين کشور استفاده کنند. مقامات بريتانيايی می گويد در مقابل موافقت با کمک در خروج نيروهای بريتانيايی از افغانستان، کمک ها و تسهيلات نظامی به تاجيکستان خواهند داد.

در جمهوری آذربايجان، پليس در جست وجوی دو سارقی است که به يک صرافی در ناحيه «گوزار» در شمال اين کشور دستبرد زدند. سارقان پس از دزدی با نيروهای پليس درگير شده و شليک کردند که يک مامور پليس کشته شد و سه تن ديگر زخمی شدند.

و در اوکراين، نمايشگاهی از کاريکاتورهای «يوری ژوراول» در کی يف برپا شده است. در اين نمايشگاه کاريکاتورهای از شخصيت های اوکراين و ديگر شخصيت های بين المللی به نمايش درآمده است.
XS
SM
MD
LG