لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۱

برگزاری مراسم یادبود قربانیان سرکوب سیاسی در روسیه


برگزاری مراسم یادبود قربانیان سرکوب سیاسی در روسیه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:01 0:00
اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - سه شنبه هفتم آبان ۱۳۹۲:

در مسکو، يک نهاد غيردولتی روسيه از مردم خواست جمع شده و هرکدام نام يکی از قربانيان اعدام های زمان جوزف استالين در سال های ۱۹۳۷ و ۱۹۳۸ را بخوانند. اين مراسم در روز يادبود قربانيان سرکوب سياسی در روسيه برگزار شد.

در شهر جلال آباد در شرق افغانستان، نهاد کمک رسانی به امور افغانستان سازمان ملل، ميزبان ديدار و گفت وگو ميان رهبران دو قبيله رقيب بود تا بتوانند اختلافات خود را حل و فصل کنند. گزارش شده که در پايان اين جلسه، دو قبيله در مورد اختلافات ريشه دار و قديمی خود در ۱۶ سال گذشته در مورد زمين و نحوه استفاده از آب، به توافق رسيده اند.

در پاکستان، شماری از بازرگانان، تاجران و مغازه داران نسبت به قطع مدوام برق در شهر «درعا اسماعيل خان» در شمال اين کشور، دست به تظاهرات زدند. معترضان می گويند قطع برق در روز گاهی به ۱۸ ساعت هم رسيده است. پاکستان با کمبود برق در سرتاسر کشور روبرو است.

در گرجستان، «جيگا بوکريا» رييس شورای امنيت ملی اين کشور اعلام کرد تا پيش از مراسم ادای سوگند رياست جمهوری «گيورگی مارگولاشويلی» رييس جمهوری جديد اين کشور، از سمت خود کناره گيری خواهد کرد. بوکريا گفت تا پايان رياست جمهوری ميخائيل ساکاشويلی، به سمت خود ادامه خواهد داد.

در بوسنی هرزگوين، تظاهرات برای افزودن مسائل آموزشی مربوط به بوسنی در مدارس مناطقی که اکثريت صرب دارند، ادامه دارد و رو به افزايش است. نزديک به يکصد معترض به جمع معترضانی که برای چند هفته است در سارايوو اردو زده اند، اضافه شدند.
XS
SM
MD
LG