لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۵

سیل در روسیه دستکم ۱۵۵ کشته بر جای گذاشت


گزارش‌ها حاکی است آمار کشته‌های سیل در جنوب روسیه به ۱۵۵ تن رسیده و رییس جمهوری این کشور دستور داده تا احتمال بی‌کفایتی دولت و مسئولان منطقه‌ای بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه روز یکشنبه گفت تیم تحقیقی را مامور کرده تا مسئله را بررسی کنند تا مشخص شود دلائل بروز این حادثه چه بوده است. فعالان محیطی و منطقه‌ای می‌گویند مسئولان محلی با بازکردن یکی از دریچه‌های سد، در این سیل نقش داشته‌اند.

جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان در شهر مسکو
جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان در شهر مسکو
سیل در منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه باعث فرو رفتن خانه‌ها و مزارع در آب شده و به جز تلفات جانی، خسارت‌های مالی زیادی داشته است.

خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد ولادیمیر پوتین، روز دوشنبه نهم ژوئیه را «عزای عمومی» اعلام کرده است. هم به دلیل وقوع سیل و هم به دلیل کشته شدن ۱۴ زائر روسی که در جریان تصادف یک اتوبوس در اوکراین کشته شدند.

رییس جمهوری روسیه بعد از پرواز بر فراز منطقه سیل گرفته با هلیکوپتر گفت: کمیته تحقیق، یافته‌های موجود را بررسی کرده و دلایل بروز این حادثه را اعلام می‌کند که ببینیم چقدر از این خسارت ناشی از ناکارآمدی مقامات بوده است.

خانه‌ای در کریمسک
خانه‌ای در کریمسک
گزارش‌های محلی حاکی است جمعه شب بود که بدون هیچ گونه هشدار قبلی، مردم شاهد سیل در منطقه کراسنودار شدند و یک شبه حدود ۲۸ سانتی متر بارش باران در منطقه روی داد و بسیاری را وادار کرد برای پناه گرفتن روی پشت بام خانه‌ها و یا برفراز درختان بروند.

تصاویر تلویزیونی شبکه‌های روسیه حاکی است هزاران خانه مسکونی به طور کامل زیر آب رفته و مردم روی پشت بام‌ها گرفتار شده‌اند.

کریمسک
کریمسک
این گزارش‌ها حاکی است بیشترین تلفات در حوالی «کریمسک»، شهری با ۵۷ هزار سکنه روی داده است. با این حال شهر ساحلی «گلندژیک» هم ۹ کشته داشته و دو تن هم در شهر «نووروسیسک» در پی این سیل جان داده‌اند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که مردم در مناطق آسیب دیده می‌گویند هیچ گونه پیام هشدار قبلی به آنها داده نشده و از بروز سیل غافلگیر شده‌اند و بدون داشتن هیچ گونه امکانی، مجبور به فرار از سیل و هجوم آب شده‌اند.

گلنژیک
گلنژیک
آلکساندر تکاچف استاندار این منطقه گفته است: «ما در ۷۰ سال گذشته چنین سیلی را شاهد نبوده‌ایم.» شماری از فعالان محیط زیستی منطقه گفته‌اند «سونامی» در این محل انگار روی داده و دولت محلی را متهم به کم کاری کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG