لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۳

انتقاد از سربازان بریتانیایی در افغانستان


استاندار هلمند به سربازان بریتانیایی را ناتوان از بازگرداندن امنیت به این استان دانسته است.
استاندار هلمند به سربازان بریتانیایی را ناتوان از بازگرداندن امنیت به این استان دانسته است.

با آغاز عمليات وسيع نظامی نيروهای بريتانيايی در استان آشوب زده هلمند، اسدالله وفا استاندار هلمند در کابل اعلام کرد سربازان بريتانيايی قادر نيستند امنيت لازم را به آن استان بازگردانند.


اين نخستين بار است که يک مقام دولتی افغانستان با صراحت از ضعف سربازان بريتانيايی در افغانستان سخن می گويد.


این در حالی است که دفتر مطبوعاتی ناتو در کابل خبر داده برای نخستين بار چنين عمليات گسترده ای در استان هلمند وبا شرکت چهار هزار و ۵۰۰ سرباز بريتانیايی سازماندهی می شود.


دفتر مطبوعاتی ناتو در کابل خبر داده برای نخستين بار چنين عمليات گسترده ای در استان هلمند وبا شرکت چهار هزار و ۵۰۰سرباز بريتانیايی سازماندهی می شود

آقای وفا با تاکيد بر اين که بايد سربازان آمريکايی هم در استان هلمند حضور داشته باشند، تاکید کرد پروژه های زيربنايی برای بازسازی اساسی استان هلمند آغاز شده که شماری از محافل در پاکستان می خواهند روند کاری اين پروژه ها را مختل کنند.



وی همچنین گفته که صد ها تروريست ، چچنی، پاکستانی، ازبک و تاجیک دراستان هلمند وجود دارند.


اسدالله وفا گفت: «هر امری بر اساس يک برنامه عملی می شود. دولت و نيروهای ناتو روی اين مسله کار می کنند. اطمينان می دهيم که هر چه سريع تر شهرها را آزاد کنيم.»


استان هلمند بزرگترین منبع توليد مواد مخدر در افغانستان است و پس از سقوط قندهار در اواخر سال ۲۰۰۱ ميلادی ، به پايگاه عناصر طالبان تبدیل شده است. اين شهر با بيش از يک ميليون جمعيت، مرزهای طولانی با مناطق قبايلی پاکستان دارد .


مقامات دولتی افغانستان تایید کرده اند بيش از چهار شهرستان در استان هلمند در کنترل طالبان است و اوضاع زندگی مردم در اين استان رو به وخامت گذاشته است.


XS
SM
MD
LG