لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۳

«اسراییل به تنهایی با ایران مقابله می کند»


آویگدور لیبرمن، وزیر امور استراتژیک اسراییل
آویگدور لیبرمن، وزیر امور استراتژیک اسراییل

آویگدور لیبرمن، وزیر امور استراتژیک اسراییل، روز سه شنبه اعلام کرد اسراییل باید به تنهایی با تهدید اتمی تهران مقابله کند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای لیبرمن، که از تندروهای جناح راست محسوب می شود، در گفت و گویی رادیویی و در پاسخ به پرسشی درباره تهدید اتمی تهران گفت:«ما مجبوریم به تنهایی با ایرانی ها مقابله کنیم چرا که اسراییل نمی تواند دست روی دست بگذارد و شاهد تولید سلاح های غیرمتعارف از سوی ایران باشد.»


وی به بخش هایی از گزارش اتحادیه اروپا، که روزنامه فایننشال تایمز بخش هایی از آن را منتشر کرده، اشاره کرد و از سیاست های اتحادیه اروپا که امکان مذاکره دوباره با تهران را مطرح کرده اند، انتقاد کرد.


آویگدور لیبرمن:هر گونه کوتاه آمدن در برابر ایران، باعث تندتر شدن آنها می شود. آن هم کشوری که قصد دارد قدرت خود را در منطقه بالا ببرد.

فایننشال تایمز در این گزارش گفته بود جامعه جهانی، امکان زیادی برای جلوگیری از فعالیت های هسته ای ایران ندارد.


آویگدور لیبرمن گفت:«هر گونه کوتاه آمدن در برابر ایران، باعث تندتر شدن آنها می شود. آن هم کشوری که قصد دارد قدرت خود در منطقه را بالا ببرد.»


جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که برنامه هسته ای خود را با اهداف صلح آمیز و برای دستیابی به برق دنبال می کند.


آمریکا برنامه هسته ای ایران را تلاش برای دستیابی به بمب اتمی می داند و شورای امنیت سازمان ملل نیز جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده و خواستار تعلیق فعالیت های هسته ای ایران شده است.


اسراییل شاید تنها کشور مسلح به بمب اتمی در منطقه خاورمیانه باشد که هنوز رسما به داشتن کلاهک های هسته ای اعتراف نکرده است.


XS
SM
MD
LG