لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۵

«رومانو پرودی رای اعتماد می گيرد»


رومانو پرودی باید دوباره از پارلمان رای اعتماد بگیرد.
رومانو پرودی باید دوباره از پارلمان رای اعتماد بگیرد.

پيرو فاسينو، نزديک ترين متحد سياسی رومانو پرودی در گفت و گو با راديو دولتی ايتاليا اعلام کرد رايزنی های انجام شده نشان می دهد که پرودی می تواند رای اعتماد اکثريت را به دست آورد.


به گزارش آسوشيتد پرس، وی روز يکشنبه خبر داد شانس پيروزی رومانو پرودی بالاست و رای گيری های اوليه نشان می دهد که اکثريت پارلمان، موافق دولت هستند.


رومانو پرودی که پس از شکست سيلويو برلوسکونی، در آوريل سال ۲۰۰۶، فرودين ۱۳۸۵، توانست دولت ائتلافی تشکيل دهد، هفته گذشته با مخالفت برخی نمايندگان و سناتورها در خصوص سياست خارجی ايتاليا در افغانستان و همکاری های امنيتی مواجه شد و در اعتراض به اين مخالفت، استعفا داد.


محافظه کاران طرفدار برلوسکونی، پس از استعفای پرودی، تقاضای انتخابات تازه کرده بودند

رومانو پرودی، استعفای خود را به جيورجيو ناپوليتانو، رييس جمهوری ايتاليا، تقديم کرد که با مخالفت وی مواجه شد. پرودی بار ديگر بايد از پارلمان ايتاليا، رای اعتماد بگيرد.


اين در حالی بود که محافظه کاران طرفدار برلوسکونی، پس از استعفای پرودی، تقاضای انتخابات تازه کرده بودند.


پيرو فاسينو، که رهبر سابق حزب کمونيست ايتاليا است، خبر داده که رای گيری اوليه نشان می دهد پرودی رای ۱۵۸ سناتور از مجموع ۳۱۵ رای سنا را دارد که برای تاييد دولت وی کافی است.


هنوز تاريخ دقيقی برای رای گیری اعلام نشده اما انتظار می رود در هفته جاری، رومانو پرودی برای گرفتن رای اعتماد راهی پارلمان شود.


رومانو پرودی، کميسيونر سابق اتحاديه اروپا است و توانست به کمک دولت ائتلافی، دولت چند ساله سيلويو برلوسکونی را از قدرت کنار بزند.


XS
SM
MD
LG