لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۶

حمله رهبر ایران به منتقدان داخلی برنامه هسته ای


آقای خامنه ای، سیاست های هسته ای جمهوری اسلامی ایران را تایید کرد.
آقای خامنه ای، سیاست های هسته ای جمهوری اسلامی ایران را تایید کرد.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه، منتقدان داخلی سیاست های هسته ای جمهوری اسلامی را «تنگ نظر» و «سطحی گرا» خواند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، آیت الله خامنه ای در آخرین سخنرانی خود، به تمامی افرادی که «می گویند ایران نباید با این هزینه سنگین به سمت هسته ای شدن برود»، انتقاد کرد و گفت: «برخی افراد سطحی گرا و تنگ نظر، می گویند که نباید این همه هزینه برای هسته ای شدن پرداخت.»


آمریکا و کشورهای غربی برنامه هسته ای ایران را تلاش برای دستیابی به بمب اتمی می دانند و درخواست کرده اند برنامه هسته ای ایران متوقف شود. جمهوری اسلامی ایران گفته برنامه هسته ای را برای دستیابی به برق دنبال می کند.


آیت الله خامنه ای:برخی افراد سطحی گرا و تنگ نظر، می گویند که نباید این همه هزینه برای هسته ای شدن پرداخت

شورای امنیت سازمان ملل هم مهلتی دو ماهه به ایران داده تا فعالیت های هسته ای خود را تعلیق کند. این مهلت، شش روز دیگر به پایان می رسد و ایران بار دیگر با خطر تحریم های شدید جهانی رو به رو است؛ تهدیدی که از سوی برخی سیاستمدارن ایرانی «هزینه ای گران برای انرژی هسته ای» توصیف شده است.


آیت الله علی خامنه ای، در ادامه گفته منابع نفت وگاز ایران برای همیشه نیست و ایران نمی تواند فقط به نفت و گاز وابسته بماند.


رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته اگر ایران در پی استقلال انرژی نباشد، تا ابد باید به کشورهای دیگر وابسته بماند.


وی به کسانی که سیاست های هسته ای جمهوری اسلامی ایران را نقد می کنند، گفت: «برخی با اظهارنظرهایشان، مشکلات موجود را بزرگنمایی می کنند که این کار دشمن را تقویت می کند و کار اشتباهی است».


برخی از نمایندگان مجلس گفته اند ایران هزینه ای سنگین برای هسته ای شدن می پردازد و به سیاست های هسته ای محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده اند.


XS
SM
MD
LG