لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۷

مرگ ۳۴ نفر پس از اعدام صدام


بمب گذاری کوفه ۳۴ کشته و ۵۸ زخمی در پی داشت.
بمب گذاری کوفه ۳۴ کشته و ۵۸ زخمی در پی داشت.

پس از اعدام صدام حسين، ديکتاتور پیشین عراق در بامداد شنبه در بغداد، سنی های طرفدار صدام بمبی را در يک خودرو در محله شيعيان منفجر کردند که به کشته شدن ۳۴ نفر منتهی شد .


به گزارش رويترز از بغداد، اين حمله توسط طرفداران صدام برای افزايش خشونت و ناامنی در عراق انجام شده است .


اين حمله تروريستی در کوفه و در حالی اتفاق افتاد که در شهرک صدر، شيعيان از شنيدن خبر اعدام صدام، به جشن و خوشحالی مشغول بودند . شهر کوفه در ۳۰ کیلومتری نجف واقع شده است.


تا لحظه تنظيم اين گزارش هنوز عکس و يا فيلمی از انجام مراسم اعدام و جان دادن صدام و يا از جسد وی منتشر نشده و تنها تصاویری که نشان می دهد، طناب دار به گردن صدام آویخته شده، از رسانه های عراقی و غربی پخش شده است.


موفق الربيعی، مشاور امنيت ملی عراق که شاهد مراسم اعدام بوده، گفت صدام حاضر نشد در زمان مرگ صورت خود را بپوشاند و مرگ او هم بسيار سريع بوده است . در زمان اجرای حکم هيچ يک از مقامات آمريکايی حاضر و ناظر بر اجرای حکم نبودند .


سامی العسکری، مشاور سياسی نوری المالکی، نخست وزير عراق هم گفت که صدای شکستن گردن صدام را شنيده است .


صدام پيش از اجرای حکم از کارهای خود دفاع کرده و گفته برای حفظ عراق همه کاری کرده است . وی اين حرف را در پاسخ يکی از افرادی که وی را پای چوبه دار می برده گفته است .


پليس نجف با اشاره به بمب گذاری کوفه اعلام کرد ۳۴ نفر کشته و ۵۸ نفر مجروح شده اند .


برزان، برادر ناتنی صدام و عواد البندر، قاضی زمان صدام هم که به اعدام محکوم شده اند، قرار است در پايان هفته جاری اعدام شوند.


XS
SM
MD
LG