لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۱

ربیعی: در صورت تامین بودجه، بسته دوم حمایت غذایی توزیع می‌شود


علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روز پنجشنبه ۲۱ بهمن از توزیع مرحله دوم بسته‌های حمایت غذایی طی چند روز آینده برای ۱۱ میلیون تن در ایران خبر داد و گفت: ارزش هر بسته‌ حمایت غذایی از ۳۵ تا ۱۲۰ هزار تومان متفاوت است.

علی ربیعی با اعلام این مطلب به خبرگزاری فارس اشاره کرد که ارزش بسته های غذایی به تعداد افراد خانواده بستگی دارد و افزود:«ارزش هر بسته‌ غذایی برای خانوار تک نفره در هر مرحله از توزیع بسته حمایت غذایی، ۳۰۰ هزار ریال، خانوار دو نفره ۶۰۰ هزار ریال و خانوارهای بیش از دو نفر، به ازای هر نفر اضافی ۱۰۰ هزار ریال و در هر خانوار (چهار نفره) حداکثر یک میلیون و دویست هزار ریال تعیین شده است.

بر اساس آمار رسمی، جمعیت ایران بیش از ۸۰ میلیون تن است و با توجه به سخنان معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیش از ۲۵ میلیون تن از ایرانیان «نان برای خوردن» ندارند.

۳۰ درصد از مردم ایران «گرسنه اند و نان برای خوردن ندارند.
علی اکبر سیاری، معاون وزارت بهداشت

در ماه های گذشته، تجمعات متعدد صنفی در اعتراض به وضعیت معیشتی و فقر در ایران صورت گرفته است.

در یکی از اعتراضات،فرهنگیان بازنشسته شعار حقوق ما یک میلیون،خط فقر سه میلیون سردادند.

علی ربیعی افزود: «کالاها و اقلام پیش بینی شده در این سبدها متناسب با نیاز افرادی است که دچار سوءتغذیه هستند.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی از توزیع سبد غذایی بین ۱۱ میلیون تن سخن گفته است که علی‌اکبر سیاری، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز ۲۹ مرداد در جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اعلام کرد که ۳۰ درصد از مردم ایران «گرسنه اند و نان برای خوردن ندارند.»علی ربیعی روز ۱۵ بهمن نیز به سایت باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران، گفته بود که توزیع مرحله دوم بسته حمایت غذایی برای نیازمندان در یک هفته آینده صورت می گیرد.

وی افزوده بود: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح در این مرحله ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اعلام کرده بود که «مرحله سوم توزیع بسته حمایت غذایی در آستانه عید نوروز است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در ۱۵ خرداد سال جاری گفته بود که دولت در نظر دارد در سال جاری چهار بسته حمایت غذایی را توزیع کند.

در روزهای اخیر نیز احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به خبرگزاری ایسنا گفته بود که برای توزیع مرحله جدید بین ۱۱ میلیون تن این بسته ها «منتظر دریافت بودجه از دولت هستیم.»

بسته اول سبد حمایت غذایی در سال جاری به مناسبت ماه رمضان توزیع شد و بر اساس گزارش ها، ارزش ریالی آن بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان بود.

XS
SM
MD
LG