لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۳

ارسال پرونده «متهمان زورگیری» به دادگاه انقلاب


دادستانی تهران، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که پرونده چهار متهم به زورگیری، به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است. این چهار تن که مشارکت آنها در یک زورگیری در قابل فیلمی در فضای مجازی منتشر شده، با اتهام «محاربه و سرقت مسلحانه مقرون به آزار» راهی دادگاه می‌شوند.
بر اساس اعلام دادستانی تهران، در کیفرخواست صادره برای دو نفر، اتهام «محاربه و جرح عمدی» و برای دو تن دیگر اتهام «سرقت مقرون به آزار» قید شده است.
روز شنبه مورخ یازدهم آذرماه جاری فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۷ فلسطین اعلام کرده بود، زمان بازگشت از بانک به محل کار خود، توسط چهار موتورسیکلت‌سوار، با قمه و چاقو مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده، و علاوه بر آن «اسناد و مدارک مالی و وجوه» او نیز به سرقت رفته است.
فیلمی که توسط یک دوربین مداربسته از این صحنه ثبت شده بود، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و پس از آن مسئولان ارشد قضایی دست‌به‌کار واکنش به این موضوع شدند.
از جمله آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی ایران، در جلسه مسئولان این قوه، چنین اتفاقاتی را «تکان‌دهنده» خواند و خواستار «دور جدیدی از برخورد نیروی انتظامی با اشرار» شد.
آقای لاریجانی تأکید کرد که بر اساس موازین شرعی و قانونی، «تفاوتی میان به‌کارگیری سلاح سرد یا گرم وجود ندارد و در حکم محاربه و مجازات آن نیز اعدام است».
در اطلاعیه دادستانی تهران آمده است که یکی از متهمان در تاریخ ۲۳ آذر دستگیر شد، و سه همدست دیگر وی در تاریخ ۲۵ آذر شناسایی و دستگیر شده‌اند و هر چهار تن به ارتکاب این سرقت اعتراف کرده‌اند.
در تحقیقات دادستانی همچنین مشخص شده که دو نفر از متهمان سوابق متعدد کیفری قبلی دارند و در حین ارتکاب سرقت از «قمه و چاقو» برای ضرب و شتم قربانی استفاده کرده‌اند.
بر اساس اعلام دادستانی، پس از معرفی متهمان به پزشکی قانونی، مشخص شده که هر چهار متهم «چه در زمان ارتکاب جرم و چه در زمان حاضر از سلامت روانی و روحی برخوردار هستند».
دادستانی تهران ابراز امیدواری کرده که جلسه دادرسی این پرونده هفته آینده برگزار شود.
XS
SM
MD
LG