لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۰

دفاع وزیر ارشاد از برگزاری کنسرت‌های قانونمند


در حالی که برخی مقامات جمهوری اسلامی از جمله شماری از ائمه جمعه ، مخالفت خود را با برگزاری کنسرت‌ها، حتی آنهایی که مجوز وزارت ارشاد را کسب کرده بودند، اعلام کرده‌اند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی از اجرای کنسرت‌های دارای مجوز دفاع کرده است.

علی جنتی در مراسم اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر گفته است که موسیقی با ظرفیت‌های متنوعی که دارد، می‌تواند به عنوان یکی از بهترین ابزارها در عرصه دیپلماسی عمل کند و از این که در برخی دوره‌ها به این نکته بی‌توجهی شده است اظهار تأسف کرد.

او همچنین از تعهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از آنچه که او «موسیقی فاخر» نامید، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی جنتی شنبه شب در این مراسم بین «تعصبات افراطی» و امور «مباح» تفکیک قائل شده و گفته است که موسیقی می‌تواند بعنوان یکی از بهترین ابزارها در عرصه دیپلماسی عمل کند.

او اظهار امیدواری کرده است که هنر موسیقی بتواند جایگاه خود را بیابد.

علی جنتی، در پایان سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر، گفت: به‌جای برهم زدن و لغو کنسرت‌ها باید به فراگیرشدن آنچه او «هنر ایرانی- اسلامی» نامید، پرداخت.

وزیر ارشاد در عین حال با انتقاد از لغو برخی از کنسرت‌ها با وجود مجوزهای لازم، در ماه‌های گذشته گفت: عده‌ای با استفاده از امکانات مختلف تلاش می‌کنند این ماجرا را عملی خلاف شرع عنوان کنند.

علی جنتی پرسیده است: به راستی چه چیزی زیباتر از فرهنگ می‌تواند انسان را به تعقل وادارد؟ فرهنگی که موسیقی نیز جزئی از آن است.

علی اصغر رمضان‌پور، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت محمد خاتمی در گفت و گو با رادیو فردا می‌گوید که این سخنان وزیر ارشاد به نوعی اعتراف او به شکست دیپلماسی‌اش در دفاع از موسیقی، در برابر حملات به آن است.

لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG