لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۲

پوشش زنده شصت و هفتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل

شصت و هفتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از روز سه‌شنبه چهارم مهرماه ۱۳۹۱، ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۲ در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک آغاز به‌کار کرد. رادیو فردا در دو روز نست این نشت، تلاش کرد که مهم‌ترین بخش‌های آن را به طور لحظه به لحظه پوشش دهد.

۲۰:۳۰ ۵.۷.۱۳۹۱
گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان حاکی است که محمود احمدی‌نژاد که پس از ایراد سخنرانی صحن مجمع عمومی را ترک کرده بود،‌ برای شنیدن سخنان محمد مرسی به صحن مجمع عمومی بازگشت.
۲۰:۲۹ ۵.۷.۱۳۹۱
آقای مرسی توهین به مقدسات مسلمانان را محکوم کرد و آن را غیرقابل قبول خواند. وی از اسلام‌ترسی سخن به میان آورد و گفت باید دست به دست هم داده و این نگرش را تغییر دهیم و هر گونه تبعیض و توهین را از میان برداریم.
۲۰:۲۵ ۵.۷.۱۳۹۱
رئیس جمهور مصر گفت که آمریکا باید نگرش خود نسبت به جهان عرب را تغییر دهد.
۲۰:۲۱ ۵.۷.۱۳۹۱
محمد مرسی تصریح کرد که مصر بر برقراری خاورمیانه‌ای خالی از تسلیحات هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی، بدون قائل شدن هیچ استثنائی، تأکید دارد. وی با این‌حال افزود که تمامی کشورها با تعهد به ان پی تی، حق برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارند.
۲۰:۱۸ ۵.۷.۱۳۹۱
رئیس جمهور مصر در عین حال با اظهار این‌که سال‌ها بسیاری سعی داشتند با استفاده از سرکوب، ثبات را در خاورمیانه برقرار کنند، گفت اما اکنون مردم مصر دیگر نخواهند گذاشت حقوقشان پایمال شود.
۲۰:۱۴ ۵.۷.۱۳۹۱
محمد مرسی: «این وظیفه همه ما است که به تراژدی سوریه پایان بدهیم و مصر متعهد است تا تمام تلاش‌های لازم برای انتقال قدرت در سوریه را به کار ببندد.»
۲۰:۱۰ ۵.۷.۱۳۹۱
آقای مرسی با انتقاد شدید از حکومت بشار اسد، گفت مصر به همراه همپیمانانش بر حق مردم سوریه برای انتخاب آزادانه حکومت خود پای می‌فشارد.
۲۰:۰۸ ۵.۷.۱۳۹۱
محمد مرسی با اشاره به «کشتارها» در سوریه گفت این قتل عام باید سریعا پایان یابد.
۲۰:۰۸ ۵.۷.۱۳۹۱
رئیس جمهور مصر با تأکید بر برقراری «کشور مستقل فلسطین» خواستار حمایت جهانی از فلسطینی‌ها شد.
۲۰:۰۷ ۵.۷.۱۳۹۱
محمد مرسی تأکید کرد که جهان باید برای حل مسئله فلسطین اقدام کند و تأکید کرد که شرم آور است که گروهی در جامعه بین‌الملل، حق مردم فلسطینی را انکار می‌کنند و به شهرک سازی می‌پردازند. وی از جامعه بین‌الملی خواست تا فورا و به صورت جدی شرایط پایان گرفتن اشغال در سرزمین‌های فلسطینی را فراهم کنند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG