لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۹

پاورقی‌های مطلب «در انتظار سومین گریه علی خامنه‌ای»


۱- رجوع شود به لینک: http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2959

۲- رجوع شود به لینک: http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7190

۳- شصت سال خدمت و مقاومت، خاطرات مهندس مهدی بازرگان در گفت‌وگو با سرهنگ غلامرضا نجاتی، جلد نخست، انتشارات رسا، صص ۴۶۱- ۴۶۲.

۴- صحیفه امام، جلد اول، ص ۸۹.

۵- شصت سال خدمت و مقاومت، خاطرات مهندس مهدی بازرگان در گفت‌وگو با سرهنگ غلامرضا نجاتی، صص ۵۶۰- ۵۶۱.

۶- در منشور جنبش سبز که به امضای موسوی و کروبی رسیده، آمده است:
«جنبش سبز... حرکت انتقادی در چارچوب قانون اساسی... را وجه همت خویش قرار خواهد داد... اجرای بدون تنازل تمامی اصول قانون اساسی و بویژه اصول ناظر بر حقوق ملت (فصل سوم)، هدف و خواست تجدیدناپذیر و حتمی جنبش است... تلاش برای ایجاد زمینه اجرای بدون تنازل قانون اساسی برخاسته از رأی مردم، از راهکارهای اصلی جنبش سبز است...عدم شفافیت و صراحت مرزهای جنبش با حرکت‌های انتقام گیرنده و براندازانه‌ای که برای رسیدن به اهداف خود، استفاده از هر وسیله و روش را، حتی به قیمت مغایرت با معیارهای صریح اخلاقی، مجاز می‌شمرند، خود برهان قاطعی بر ضرورت تدوین و تنویر چارچوب و اسکلت معرفتی و اخلاقی جنبش سبز شمرده می‌شد».

۷- سیدمحمد خاتمی هفتم اسفند ۸۹ به همین موضوع اشاره کرده است که بازداشت موسوی و کروبی باعث می‌شود که رهبری اعتراض‌ها به دست ساختارشکنان بیفتد. می‌گوید:
«چرا باید کسانی چون جناب مهندس موسوی و جناب آقای کروبی و همسرانشان که سابقه درخشان در انقلاب و جمهوری اسلامی دارند و در دلبستگی‌شان به اصل انقلاب و نظام تردیدی نیست دچار حصر و محدودیت شوند و بی‌محابا به انواع تهمت‌ها متهم شوند. با کمال تأسف چنین اقدام‌هایی سبب می‌شود که زمینه‌ای فراهم آید تا کسانی که نه نظام را قبول دارند و نه خیر ایران و ایرانی را می‌خواهند میدانداری و احیاناً از احساسات پاک مردم بخصوص جوانان سوءاستفاده کنند. آیا وجود ارتباط این عزیزان و نخبگان دیگر با مردم و جوانان، خود سبب مهار شدن غلیان‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده کسانی نخواهد شد که می‌خواهند اعتراض‌ها را متوجه اصل نظام کنند؛ در حالی که واقعاً چنین نیست».

رجوع شود به لینک: http://www.kaleme.com/1389/12/07/klm-49189/

۸- یادداشت‌های روزانه مهندس مهدی بازرگان، خاطراتی از: دوران زندان، جوانی و سفر حج، انتشارات قلم، ص ۱۹۹.
XS
SM
MD
LG