لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۱

نیروهای مسلح نیز برای تحقق «اقتصاد مقاومتی» اعلام آمادگی کردند


جزایری« پیشرفت‌ها و دستاوردهای نیروهای مسلح» را الگوی سایر بخش‌ها در عمل به اقتصاد مقاومتی دانست
جزایری« پیشرفت‌ها و دستاوردهای نیروهای مسلح» را الگوی سایر بخش‌ها در عمل به اقتصاد مقاومتی دانست

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح از آمادگی همه‌جانبه نیروهای مسلح در کمک به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران ، مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت بزرگنمایی تحریم و رفع تحریم‌ها یک گفتمان انحرافی و به دور از واقعیات محض موجود برای تأثیر بر افکار عمومی و مرعوب ساختن مخاطب است.

جزایری هرگونه کوتاهی و قصور در بکارگیری «منویاتي آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی و ضرورت ترسیم نقشه راه اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به آن را خسارت و خطایی نابخشودنی دانست.

رضا علیجانی تحلیلگر سیاسی و عضو شورای فعالان ملی – مذهبی ساکن پاریس تقابل دو دیدگاه رهبر جمهوری اسلامی و رییس جمهوری ایران را جدالی بین دو سیاست کلان می‌داند. به باور وی دولت روحانی مایل است گفت‌وگوها با غرب را ادامه دهد و در داخل کشور نیز با اتحاد همگانی نسبت به ساختن مسیر اقتصاد اقدام کند. حال آن‌که آیت‌الله خامنه‌ای گفت‌وگو با غرب را بر نمی‌تابد و اصلاح اقتصادی را نیز به دلیل ‌آن‌که برخی نهادهای زیر نظر خود وی را در بر می‌گیرد ترجیح نمی‌دهد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:03 0:00
لینک مستقیم

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ضمن آن که مخاطب اصلی اقتصاد مقاومتی را دولت دانست در بخش دیگری از سخنانش افزود بزرگنمایی تحریم و رفع تحریم‌ها یک گفتمان انحرافی و به دور از واقعیات محض موجود برای تأثیر بر افکار عمومی و مرعوب ساختن مخاطب است.

حسن روحانی رییس جمهوری ایران پیش از این طی سخنانی در مورد اقتصاد گفته بود: «برجام ۲ که همان اقدام مشترک ملی‌ است در داخل کشور با وحدت آغاز خواهد شد، با همدلی شروع خواهد شد.برجامی که قبل از اقتصاد از اخلاق آغاز می‌شود».

مهدی مهدوی آزاد ، روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی ساکن آلمان در گفت‌وگو با رادیو فردا پیرامون تقابل این دو دیدگاه که سخنگوی نیروهای مسلح نیز روی سخن رهبر جمهوری اسلامی را دولت حسن روحانی دانسته معتقد است: «چارچوبی که آیت‌الله خامنه‌ای از این اقتصاد مقاومتی ارائه داده عملا در تضاد کامل با سیاست‌های دولت آقای روحانی‌ است و از این پس چنانچه در این زمینه انتقادی به دولت شود که به اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌کند به مفهوم آن است که زمینه را برای فشار بر دولت آماده می‌کنند».

به گفته مسعود جزایری سخنگوی نیروهای مسلح غفلت از «دشمنان واضح» ایران که به باور وی آمریکاست، آیندگان را به قضاوت‌های سخت نسبت به سردمداران کنونی ایران واخواهد داشت.

وی آنچه را « پیشرفت‌ها و دستاوردهای نیروهای مسلح» خواند الگوی سایر بخش‌ها در عمل به اقتصاد مقاومتی دانست.

XS
SM
MD
LG