لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۵۹

روسیه: فعالیت نیروگاه بوشهر پس از زمین‌لرزه عادی است


در پی زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری ریشتری در استان بوشهر که موجب کشته شدن ۳۲ شهروند این استان و زخمی شدن بیش از ۸۵۰ نفر شده است، سخنگوی شرکت «اتم استروی اکسپورت» روسیه، پیمانکار ساخت نیروگاه اتمی بوشهر اطمینان داده است که نیروگاه بوشهر هیچ آسیبی ندیده و فعالیت آن بصورت عادی ادامه دارد.

پیشتر خبرگزاری مهر نیز از قول رئیس و مجری طرح نیروگاه بوشهر گزارش کرده بود که هیچ آسیبی متوجه این نیروگاه نشده است.

محمود جعفری با بیان اینکه نیروگاه حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلومتر از محل زلزله فاصله داشته، اطمینان داده است که ساختمان نیروگاه بوشهر حتی تاب زلزله ۸ ریشتری را هم دارد.

در همین زمینه خبرگزاری ریانوستی روسیه شامگاه سه شنبه ۲۰ فروردین از قول یکی از سخنگویان شرکت اتم استروی اکسپورت گزارش داد که اگرچه زمین لرزه در نیروگاه نیز حس شد، اما هیچ خسارتی بر جای نگذاشت و نیروگاه به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

به گفته وی، همه کارمندان این نیروگاه بر سر کار خود هستند و میزان تشعشعات هسته‌ای در ساختمان بوشهر در وضعیت عادی است. البته این گزارش می‌نویسد که فاصله نیروگاه بوشهر از مرکز زلزله ۹۰ کیلومتر است.

ریانوستی می‌نویسد که یک زلزله ۵ ریشتری ماه فوریه سال جاری نیز نزدیک نیروگاه بوشهر اتفاق افتاد، اما خسارتی بر جای نگذاشت.

در پی وقوع زمین لرزه شدید بعد از ظهر سه شنبه در استان بوشهر، خبرگزاری ایسنا به نقل از استاندار بوشهر از کشته شدن ۳۲ نفر تاکنون خبر داده است.

به گفته استاندار بوشهر، ۸۵۰ نفر هم زخمی شده‌اند که اکثر آن‌ها بطور سرپایی درمان شده‌اند و احتمال می‌رود عده‌ای از زلزله زدگان در زیر آوار باشند که عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

زمین لرزه روز سه شنبه به مقیاس شش و یک دهم ریشتر در بخش کاکی از ﺗﻮاﺑﻊ ﺷﮭﺮﺳﺘﺎن دﺷﺘﯽ اﺳﺘﺎن ﺑﻮﺷﮭﺮ رخ داد.

مسئولان هلال احمر به خبرگزاری ایسنا گفته‌اند که بیشترین خسارت در منطقه خورموج در ۳۵ کیلومتری کانون زلزله در کاکی بوده و روستای «باغان» در این زلزله ۱۰۰ درصد تخریب شده و ۵۰ روستا نیز تا شعاع ۲۰ کیلومتری کانون زلزله قرار داشتند.

زمین لرزه بعد ازظهر سه شنبه در کیش، بحرین، ابوظبی و مناطقی از دبی احساس شد.
XS
SM
MD
LG