لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۹

درخواست یک خانواده برای عفو یک محکوم به اعدام


مجید صدیقی، برادر سعید صدیقی زندانی محکوم به اعدام نیمه شب چهارشنبه در تهران بازداشت شده است. وی روز چهارشنبه در گفت وگو با رسانه‌های خارج از کشور از جمله رادیو فردا درباره انتقال ۱۰ تن از زندانیان محکوم به اعدام از زندان قزل حصار به زندان اوین برای اجرای حکم خبر داده بود.

سعید صدیقی، که از حدود یکسال پیش در زندان است، با اتهامات مرتبط با مواد مخدر، به اعدام محکوم شده است اما خانواده‌اش روند رسیدگی به پرونده‌اش را ناعادلانه خوانده‌اند.

ولی الله صدیقی برادر مجید و سعید صدیقی که در آلمان زندگی می‌کند در باره چگونگی بازداشت مجید صدیقی به رادیو فردا می‌گوید:

ولی‌الله صدیقی:نیروهای امنیتی ریختند خانه ما و مجید را چهارشنبه شب ساعت حدود ۱۲ نیمه شب به وقت تهران با خودشان بردند. ما هیچ خبری از او نداریم. نه از مجید خبر داریم و نه از برادر دیگرم سعید صدیقی خبر داریم.

آیا این ماموران امنیتی گفتند به چه دلیلی مجید را بازداشت کرده اند؟

نه . خانواده‌ام از ایران به من خبر دادند گویا هیچ به خانواده‌ام نگفته اند. فقط می‌دانم جرمشان این بوده است که با رسانه‌های فارسی زبان مصاحبه کرده‌اند.

گفته‌اند که ایشان را به این دلیل بازداشت کرده‌اند؟

بله. همین. فقط جرمشان همین بوده است. شما خودتان که می‌دانید تا دیروز یک شهروند معمولی بوده ، آزاد بوده، ولی به خاطر اینکه مصاحبه کرده بوده او را بازداشت کردند.
جالب این است که گذاشته‌اند تا دقیقا ساعت ۱۲ شب به وقت ایران که برنامه بی بی سی تمام می شود بعد از آن آمده‌اند مجید صدیقی را با خودشان بردند.

آیا خبر دارید که ایشان را کجا برده‌اند؟

نه. هیچ خبری نداریم. هر جا که رفتیم، آگاهی رفتیم، با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته‌ایم برای پرس و جو. می‌گویند ما خبری از آنها نداریم. جلوی در زندان اوین که مادرم رفته است، کهریزک رفته‌اند، هیچ کس هیچ خبری از مجید صدیقی ندارد.

از وضعیت برادر دیگرتان آقای سعید صدیقی چه خبر؟

از وضعیت سعید هم هیچ خبری نداریم. فقط سربازهای معمولی که جلوی درب زندان اوین از در زندان داشته‌اند خارج می‌شده‌اند به خانواد‌ه‌ام گفته اند که شنبه صبح می‌خواهند اینها را اعدام کنند. تا الان فقط مطمئنیم و می‌دانیم که هنوز هم در زندان اوین هستند و آنها را به زندان قزل حصار برنگردانده‌اند. فقط دو روز حکم را عقب انداخته‌اند.

آیا وکیل برادرتان ، سعید صدیقی، برای فرجام خواهی برای او تلاشی کرده است؟

هیچ خبری ازشان نداریم. فقط می خواهیم شما صدای ما را به مردم برسانید. من از دبیر کل سازمان ملل متحد، آقای بانکی مون، درخواست می‌کنم در این مورد رسیدگی کند چون می‌خواهند یک آدم بی‌گناه را اعدام کنند. در آخرین نشستی که خود آیت الله خامنه‌ای صحبت کرد ، از بازاری‌ها تقدیر کرد. همین بازاری ها زیر برگه درخواست عفو سعید را امضا کرده‌اند و تقاضای عفو او را کرده‌اند چون سعید ما بی‌گناه است. مادرم از دیشب تا به حال که مجید را با خودشان برده‌اند یعنی از ساعت یک نیمه شب چهارشنبه شب تا به حال هنوز جلوی در زندان اوین است. تنهاست. حال خوشی ندارد. مریضی قلبی دارد. می‌گوید من چکار باید بکنم ؟ مجید لااقل عصای دست مادرم بود ولی الان از او هم خبری نداریم. در این مورد هیچ هم نگفته اند. مادر من فقط از آیت الله خامنه‌ای درخواست کرد که رسیدگی کنند. دستور بدهد که به این پرونده رسیدگی کنند. در این مورد تجدید نظر نکنند.
XS
SM
MD
LG