لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۲

توقف پرسپولیس مقابل استقلال اهواز


 بازی پرسپولیس و استقلال اهواز
بازی پرسپولیس و استقلال اهواز
آخرین بازی تیم فوتبال پرسپولیس در دور رفت لیگ بر‌تر به تساوی بدون گل انجامید. این تیم در ورزشگاه آزادی و مقابل دیدگان ۱۰ هزار تماشاگر از گشودن دروازه استقلال خوزستان بازماند.

در نیمه اول، پرسپولیس چهار موقعیت‌ را توسط سیدصالحی، سیدجلال حسینی، خلعتبری و صادقیان از دست داد. صادقیان در پایان بازی گفت: «توپ دلش نمی‌خواست وارد دروازه شود و تا ده روز دیگر هم توپ‌هایمان گل نمی‌شد!»

پرویز کریمی سنگربان استقلال، ستاره تیمش بود و بار‌ها مانع از فروپاشی دروازه شد. او که از شهرداری بندرعباس به استقلال خوزستان پیوسته، در پایان بازی به عنوان بر‌ترین بازیکن زمین انتخاب شد.

عباس‌زاده هم در دقیقه ۸۰ با ضربه قیچی می‌توانست تیمش را پیش بیاندازد اما او نیز در گلزنی ناکام ماند. دو بار هم مدافعان آبی‌پوش، توپ را از روی خط برگرداندند. پرسپولیس که برای قهرمانی نیم فصل به ۳ امتیاز این دیدار نیاز داشت در نیمه دوم نیز بار‌ها با نفوذهای امید عالیشاه از سمت چپ خطرساز شد اما رهبری سهراب بختیاری‌زاده ۴۰ ساله در قلب خط دفاعی استقلال و هوشیاری پرویز کریمی، نتیجه ۰-۰ را تا پایان حفظ کرد. این اولین تساوی خانگی پرسپولیس در فصل جاری بود.

سرخپوشان با این تساوی ۲۷ امتیازی شدند و به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر قرار گرفتند. فولاد و نفت در رده‌های بعدی قرار دارند. بازی روز جمعه تراکتورسازی و استقلال در تبریز، سرنوشت قهرمان دور رفت را مشخص خواهد کرد.

در ترکیب پرسپولیس نیلسون، محسن بنگر، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، امید عالیشاه (۹۰- یونس شاکری)، رضا حقیقی، پیام صادقیان، مهدی سیدصالحی، مهرداد کفشگری (۶۹- حمید علی‌عسگر)، میثم حسینی و محمدرضا خلعتبری (۶۴- محمد عباس‌زاده) بازی کردند.

پیام صادقیان با دریافت کارت زرد در این بازی سه اخطاره شد و دیدار مقابل تیم شهر خودش تراکتورسازی که در هفته شانزدهم به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد، از دست داد.

برای استقلال خوزستان در این مسابقه پرویز کریمی، سهراب بختیاری‌زاده، محمد طیبی، علا‌الدین خلف‌زاده، عبدال‌هادی خنیفر، موسی کولی‌بالی، ادریس ترائوره (مهدی خیری)، عادل کلاه‌کج (الوان‌زاده)، ایمان مبعلی، ابراهیم صالحی و میلاد میداوودی به میدان رفتند.

میداودی زیر پیراهنش تصویر فرهاد مجیدی را داشت تا در صورت گلزنی آن را نشان بدهد اما با ناکامی در زدن گل، از هدف خود باز ماند.

علی دایی پس از تساوی مقابل استقلال خوزستان در نشست خبری گفت: «فکر می‌کنم بازی در هر دو دست ما بود و بر‌تر از حریف بودیم. تیم ما کلاً در یک نیمه بازی کرد و آنها با سیستم دفاعی و فشرده به خواسته خود رسیدند. با وجود موقعیت‌های زیادی که داشتیم، می‌توانستیم ببریم ولی من از نحوه بازی بازیکنانم راضی هستم و به آنها خسته نباشید می‌گویم، اما از نتیجه راضی نیستم و باید برای دور برگشت، خود را آماده کنیم.»

عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان که حالا تیمش با متوقف کردن صدرنشین بازی‌ها، در رده یازدهم قرار گرفته به خبرنگاران گفت: «پرسپولیس با بردن در این بازی قهرمان نیم فصل می‌شد. تماشاگران فوتبال زیبایی دیدند و هنگامی که توپ زیر پای بازیکنان بود ضدحملات خطرناکی ایجاد کردیم ولی خوشحال هم بودیم که مساوی بزرگی از پرسپولیس با آن همه بازیکن بزرگ و تماشاگرانش گرفتیم. تنها تیمی هستیم که بعد از استقلال تهران، از پرسپولیس مساوی گرفتیم و اجازه ندادیم قهرمان نیم فصل مشخص شود.»

ویسی درباره خبر جدایی میداودی و مبعلی در نقل و انتقالات نیم فصل گفت: «مانع پیشرفت کسی نمی‌شویم ولی هنوز صحبتی با ما نشده. اگر قرار باشد با باشگاه صحبتی صورت بگیرد و خواهان جذب آنها شوند، مشکلی برای این موضوع نخواهیم داشت.»

در جدول گلزنان لیگ بر‌تر، کریم انصاری‌فرد از تراکتورسازی تبریز، سجاد شهباز‌زاده از سایپا و لوسیانو پریرا از فولاد با هفت گل زده صدرنشین هستند که در این بین، انصاری‌فرد و شهباز‌زاده یک بازی دیگر برای گلزنی و صدرنشینی انفرادی در پایان دور رفت، فرصت دارند.

نکته جالب توجه، فقدان مهاجمان گلزن در دو تیم پرسپولیس و استقلال است. بهترین گلزن استقلال فرهاد مجیدی با چهار گل بود که خداحافظی کرد، بهترین گلزن پرسپولیس هم در طی ۱۵ بازی این تیم، مهدی سیدصالحی است که او نیز فقط چهار گل به ثمر رسانده است.
XS
SM
MD
LG