لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۹

تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل بلاروس


 دیدار محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران از اردوی تیم ملی فوتبال در اتریش
دیدار محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران از اردوی تیم ملی فوتبال در اتریش
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی‌اش از اردوی اروپایی که در اتریش برپا شده، به مصاف تیم ملی بلاروس رفت و با این تیم به تساوی بدون گل رسید. کارلوس کی‌روش در این بازی به تعدادی از بازیکنان شاغل در خارج از کشور استراحت داد.

ایران که مرحله نخست اردوی جام جهانی را در ژوهانسبورگ سپری کرده، در اردوی اروپایی دو بازی دیگر پیش رو دارد. دوشنبه پنجم خرداد مقابل مونته نگرو که استفان ساویچ مدافع فیورنتینا، مارکو وسوویچ از تورینو، الشاد زوروتیچ از فولام، برانکو بوسکوویچ از راپید وین و نیکولا ووکچه‌ویچ عضو باشگاه براگا را در اختیار دارد. مصاف با این تیم، شبیه‌سازی دیدار با بوسنی و هرزگوین خواهد بود.

آخرین بازی ایران هم جمعه نهم خرداد مقابل آنگولا برگزار خواهد شد. رقیب ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ و رقابتی برای آشنایی بیشتر در چگونگی مواجهه با نیجریه، نخستین حریف ایران در جام جهانی.

مرحله سوم اردوی تدارکاتی تیم ملی ایران در برزیل برپا خواهد شد و ایران در آخرین بازی دوستانه مقابل تیم ملی ترینیداد و توباگو قرار می‌گیرد که هجدهم خرداد یعنی ۹ روز قبل از بازی ایران و نیجریه در جام جهانی به انجام خواهد رسید.

بازی ایران و بلاروس در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که در دقیقه ۲۷ کریم انصاری‌فرد موقعیت عالی گلزنی را از دست داد. توپ برگشتی را هم خلعتبری به دروازه‌‌بان بلاروس زد. در این نیمه خلعتبری در سمت چپ بازی کرد که آزمایش موفقی نبود. مهدی شریفی مهاجم جوان تیم ملی نیز در نخستین بازی ملی، در پست بال راست به بازی گرفته شده بود که هنگام هجوم، به انصاری‌فرد می‌پیوست.

در دقیقه ۵۳ شوت بی‌دقت رضا حقیقی با اختلاف از بالای دروازه‌ بلاروس به بیرون رفت. ده دقیقه بعد انصاری‌فرد و شریفی توپ را رد و بدل کردند که ضربه نهایی را شریفی نواخت و کرنر گرفت.

کی‌روش در دقیقه ۶۵ چهار تعویض همزمان انجام داد. یکی از تازه‌‌واردها جهانبخش بود که فقط یک دقیقه بعد، مهم‌ترین موقعیت ایران در نیمه دوم را خلق کرد.

در دقیقه ۷۵ آندرانیک تیموریان که بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت، جای خود را به نکونام داد تا ۱۳۷مین بازی ملی خود را انجام دهد. او فقط ۱۲ بازی دیگر تا شکستن رکورد دایی فاصله دارد.

در دقيقه ۸۳ ضربه سر مهاجم بلاروس با اختلاف کمی از کنار دروازه ايران بيرون رفت تا حقيقی که خطری دروازه‌اش را تهديد نکرده بود، در اين بازی گلی دريافت نکند.

در ترکيب تيم ملی ايران عليرضا حقيقی، اميرحسين صادقی، مهرداد پولادی، حسين ماهينی (دقيقه ۶۵ محمدرضا خان‌زاده)، پژمان منتظری، آندرانيک تيموريان (دقيقه ۷۵ جواد نکونام)، قاسم حدادی‌فر (دقيقه ۶۵ عليرضا جهانبخش)، رضا حقيقی، مهدی شريفی (دقيقه ۶۵ خسرو حيدری)، محمدرضا خلعتبری (دقيقه ۶۵ بختيار رحمانی) و کريم انصاری‌فرد (دقيقه ۸۰ احسان حاج‌صفی) به ميدان رفتند و کی‌روش از هر شش تعويض خود استفاده کرد.
اين بازی در ورزشگاه کاپسن برگ اتريش برگزار شد و بيش از ۵۰۰ تماشاگر ايرانی نيز در امتداد مسابقه به تشويق تيم ملی پرداختند.

اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، دانيال داوری، مهرداد بيت آشور، سردار آزمون، سيدجلال حسينی، هاشم بيک‌زاده، مسعود شجاعی، رحمان احمدی، سوشا مکانی و احمد آل نعمه ساير بازيکنان حاضر در اردوی اتريش هستند که در اين مسابقه به ميدان نرفتند.

۳۲ تيم‌ ملی فوتبال در نقاط مختلف جهان در حالی مهيای حضور در جام بيستم می‌شوند که از شهرهای مختلف برزيل باز هم اخبار اعتصاب و تظاهرات منتشر می‌شود. جمعی از آموزگاران، کارگران بخش حمل‌ونقل و کارمندان بخش عمومی نيز به جنبش اعتراضی پيوسته‌اند. شماری از بی‌خانمان‌ها و فعالان سياسی هم اعتراضات را همراهی می‌کنند.
به گزارش لس آنجلس تايمز، معترضين می‌گويند دولت همه تلاش خود را برای ساخت استاديوم‌های استاندارد بکار بسته اما مدارس همچنان غير استاندارد هستند. آنها می‌گويند: «به پول نياز داريم، دستمزدها بايد افزايش يابد، بايد مدرسه بسازيم و خرابی‌ها را تعمير کنيم.»

در حالی که سپ بلاتر از اعطای ميزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر ابراز پشيمانی کرده، اين نگرانی وجود دارد که ناآرامی‌هايی گسترده تابستان گذشته در برزيل که يک ميليون‌نفر در آن شرکت کردند، بار ديگر تکرار شود. جمعه شب نيز عده زيادی از تظاهرات‌کنندگان، حوالی فرودگاه سائوپائولو با پليس درگير شدند و دو خودرو را به آتش کشيدند. اين فرودگاه به دليل برگزاری مسابقات جام جهانی، پايانه جديدی افتتاح کرده.

پنجشنبه نيز هزاران معترض به افزايش هزينه‌های عمومی در چندين شهر از جمله برازيليا، پورتوآلگرو، ريودوژانيرو و سائوپائولو تظاهرات کردند.
XS
SM
MD
LG