لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۸

برتری تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا


از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، دو نماینده فوتبال ایران به مصاف رقبای خود رفتند که حاصل آن برتری خانگی تراکتورسازی و تساوی خارج از خانه فولاد خوزستان بود.

تراکتورسازی در حالی به مصاف الاهلی امارات رفت که دیدار نخست را با نتیجه ۲-۱ به نسف قرشی ازبکستان واگذار کرده بود اما این بار با حمایت تماشاگران خودی موفق شد با نتیجه ۱-۰ رقیب اماراتی را از پیش رو بردارد.

تک‌گل بازی در دقیقه ۴۰ به ثمر رسید. نفوذ فردین عابدینی از سمت راست با عبور از مدافع یارگیر حریف همراه شد. او سپس با دقت توپ را ارسال کرد تا فرشاد احمدز‌اده دروازه ماجد ناصر را باز کند. عابدینی با وجودی که به عنوان یار جایگزین به زمین آمده بود، نمایش خوبی داشت و در پایان مسابقه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شدو

الاهلی امارات با اتکا به سرعت و تکنیک احمد خلیل، در امتداد مسابقه تلاش زیادی برای جبران گل خورده داشت اما آرایش خوب خط دفاعی این تیم با روز خوب حامد لک همراه شد تا هر سه امتیاز مسابقه به حساب میزبان واریز شود.

داور کره‌ای به حبیب گردانی و آندرانیک تیموریان از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد. الاهلی امارات در دیدار اول خود با الاهلی عربستان به تساوی ۳ بر ۳ رسید. حالا تراکتورسازی با این برد به رده دوم جدول صعود کرده و الاهلی امارات هم با یک امتیاز در رده آخر قرار دارد.

در ترکیب تراکتورسازی حامد لک، محمد ایرانپوریان (فردین عابدینی)، حبیب گردانی، خالد شفیعی، مهدی کیانی، سامان نریمان جهان (احمد کامدار)، شاهین ثاقبی (فرید بهزادی کریمی)، لوسیانو ادینیو، آندرانیک تیموریان، میرهانی هاشمی و فرشاد احمدزاده بازی کردند.

خبرگزاری فارس گزارش داده است که ماجد ناصر دروازه‌بان الاهلی در پایان مسابقه با یک تصویربردار درگیری فیزیکی پیدا کرد که مداخله ماموران را در پی داشت.

تونی اولیویرا پس از پیروزی تیمش در نشست خبری گفت: از دو سال پیش که مقابل الجزیره در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردیم، فقط دو بازیکن در تیم باقی مانده‌اند و بقیه جدید هستند.

سرمربی پرتغالی تراکتورسازی ادامه داد: «زمانی که زیر فشار بودیم تمرکز را حفظ کردیم و از هر نظر بر‌تر از حریف بودیم. این برد را به هواداران تقدیم می‌کنم که ما را تنها نگذاشتند و بازیکنان هم خیلی خوب و منظم بازی کردند.»

پیش از این بازی، رقابت تیم‌های فولاد خوزستان و لوکوموتیو ازبکستان با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. ابتدا میزبان گل زد اما در ادامه مسابقه مهرداد جماعتی بازیکن چپ پای فولاد توانست گل خورده تیمش را جبران کند.

در این بازی علی سلیمی دروازه‌بان فولاد خوزستان روز خوبی را سپری کرد. غیر از او احمد آل‌نعمه، مساریچ، امید خالدی (محمد قاضی)، مهرداد جماعتی، یوسف وکیا (بهمن کامل)، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری، محسن مسلمان، چاگو و آلویز نانگ (علی ربانی) برای فولاد بازی کردند.

فولاد خوزستان در دیدار اول مقابل السد قطر به تساوی بدون گل رسیده بود. لوکوموتیو هم مقابل الهلال عربستان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. فولاد حالا با دو امتیاز از دو بازی، بخت صعود به مرحله حذفی را همچنان حفظ کرده است.

XS
SM
MD
LG