لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۴

رئال، فاتح جنگ فوتبالی پایتخت اسپانیا


بازی رئال مادريد و آتلتيکو مادرید
بازی رئال مادريد و آتلتيکو مادرید

رئال مادريد با برتری ۱-۰ مقابل آتلتيکو مادريد راهی مرحله نيمه‌نهايی ليگ قهرمانان اروپا شد تا در نبرد برای کسب جام قهرمانی، به بارسلونا، يوونتوس و بايرن مونيخ بپيوندد.

خشونت، درگيری، رجزخوانی در طول هفته و حتی در جريان بازی، التهاب روی سکوها و نمايش خيره‌کننده فنی از سوی هر دو تيم، تصوير کلی شهرآورد مادريد بود.

ديداری که در هشتاد و هشتمين دقيقه به طلسم نباختن تيم دوم پايتخت اسپانيا در برابر همشهری سرشناس‌تر خاتمه داد. پسران سيمونه در هفت بازی قبلی، فرصت پيروزی را از رئال گرفته بودند و در اين بازی هم تا آستانه بهبودی رکوردشان پيش رفتند.

اتوبوس رئال مادريد با مشايعت هزاران هوادار در خيابان‌های مادريد و حوالی ورزشگاه، وارد سانتياگو برنابئو شد. تاکتيک آتلتيکو همان روشی بود که بارها رئال را در برابر اين تيم ناکام گذاشته. گرفتن فضا از رقيب و مسدود کردن تمام روزنه‌ها به مدد بازيکنانی جنگنده، سختکوش و خستگی‌ناپذير.

در دقيقه ۷۶ آردا توران کارت زرد دوم را دريافت کرد. گرچه خودش دست چپ داور را گرفته بود و رائول گارسيا هم از پشت سر، بازوی راست داور را در اختيار داشت اما فليکس بريچ آلمانی، کارت قرمز را هم از جيبش درآورد تا يک حلقه محکم را از زنجيره دفاعی آتلتيکو بکاهد.

حادثه‌ای سرنوشت‌ساز در تعيين تيم پيروز. پيش از اخراج توران هم رئال روی دروازه يان اوبلاک اسلوونيايی خيمه زده بود اما در غياب مارسلو، لوکا مودريچ، گرت بيل و کريم بن زما، توپ‌هايش به تور نمی‌رسيد.

کاسياس، واران، په په، سرجيو راموس، کونترائو، کارواخال، ايسکو، تونی کروس، خامس رودريگز، چيچاريتو و کريس رونالدو پسران کارلو آنچلوتی در اين مسابقه بودند که با شليک چيچاريتو روانه مرحله نيمه نهايی شدند. در دقيقه ۹۰ و با سه تعويض همزمان، آسير يارامندی، خسه رودريگز و آلوارو آربلوآ نيز وارد زمين شدند.

خاوير هرناندز ملقب به چيچاريتو که به صورت قرضی از منچستر يونايتد به رئال پيوسته، به خاطر تحمع ستارگان در تيم کهکشانی‌ها نيمکت‌نشين بود. مصدوميت بيل و بن زما فرصتی ايده‌آل در اختيارش گذاشت تا حساس‌ترين گل فصل را برای تيمش بزند.

هرناندز با پاس طلايی رونالدو به ۱۷۷ دقيقه مقاومت آتلتيکو در دو نبرد رفت و برگشت پايان داد. ستاره مکزيکی پس از گلزنی و تعويض، دقايقی طولانی در آغوش همبازيانش از جمله کيلور ناواس سنگربان کاستاريکايی می‌گريست.

او ۳۹ گل ملی برای مکزيک زده که شامل برزيل، اسپانيا، هلند و ايتاليا هم می‌شود. ۵۹ گل هم در ديدارهای مختلف برای يونايتد به ثمر رسانده اما پس از صعود رئال مادريد به نيمه‌نهايی، به خبرنگاران گفت: «واضح است که اين مهمترين گل دوران فوتبال من است. متشکرم از کريستيانو برای پاس زيبايش. حالا در نيمه‌نهايی هستيم. مهم نيست به کدام تيم بخوريم. برای قهرمانی بايد همه تيم ها را شکست داد.»

در ديگر بازی برگزار شده، يوونتوس با تساوی ۰-۰ در خانه موناکو و به لطف پيروزی در تورين، راهی نيمه نهايی شد تا پس از ليگ برتر انگلستان، ليگ‌های پرتغال و فرانسه هم در نيمه نهايی بدون نماينده بمانند.

يونتوس که درسری آ قهرمانی خود را مسجل کرده و در جام حذفی هم به فينال راه يافته، در اين ديدار با يک بازی تيمی منسجم، مهر‌ه‌های تهاجمی موناکو را مهار کرد تا با کنترل نبض بازی به نتيجه مورد نظر دست يافته و راهی مرحله نيمه‌نهايی شود.

مراسم قرعه‌کشی مرحله نيمه‌نهايی ليگ قهرمانان اروپا روز جمعه برگزار خواهد شد. ماکسيميليانو آلگری سرمربی يووه در اين باره معتقد است: آنها بهترين‌های اروپا هستند. می‌توانم تضمين بدهم که ‏ديدار مقابل اين تيم‌ها، با ديدار مقابل موناکو کاملاً متفاوت خواهد بود.

XS
SM
MD
LG