لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۸

استقرار ماموران آتش‌نشانی در بیش از هزار نقطه تهران


همزمان با فرا رسیدن چهارشنبه سوری، سخنگوی سازمان آنش‌نشانی تهران، اعلام کرد در ۱۰۳۷ نقطه از شهر تهران نیروهای این سازمان استقرار می‌یابند.

به گزارش ایسنا، سیدجلل ملکی، با اعلام این خبر اظهار داشت، علاوه بر استقرار نیروهای این سازمان در سطح شهر، همه ۱۲۱ ایستگاه آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: «در این شب ۲۷۳۹ آتش‌نشان در ۱۰۳۷ نقطه از پایتخت مستقر شده و ۲۳۵ دستگاه خودروی سنگین، ۲۳۳ دستگاه خودروی سبک و ۱۰۱۷ دستگاه موتورسیکلت در اختیار آنان قرار خواهد داشت.»

وی افزود: «۴۵۲ تیم آتش‌نشان نیز با تجهیزات خود به شکل پیاده در برخی از نقاط پایتخت مستقر خواهند شد.»

به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران امسال عوامل شهرداری نیز به خاموش‌کننده‌های دستی مجهز شده تا در صورت بروز حادثه اقدام لازم را به‌عمل آورند.

در سال‌های اخیر، شماری زیادی از نوجوانان و جوانان، با ترقه‌ها و نارنجک‌های دستی مهیب به استقبال چهارشنبه سوری می‌روند که باعث شده این جشن باستانی ایرانیان به کام مصدومان و خانواده‌هایشان تلخ شود.

جشن‌ها و آتش‌بازی‌های این آیین باستانی که از سوی شماری از روحانیون و نهادهای حکومتی تقبیح شده، در نبود متولیان یا نهادهای مردمی برگزارکننده این جشن، اشکالی غیرمتعارف پیدا کرده است. همه ساله ساخت، عرضه و استفاده از ترقه‌های پرقدرت و غیراستاندارد، قربانیان زیادی می‌گیرد.

در همین حال ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزیربهداشت، ضمن اشاره به وجود این خلا اعلام کرد، در چهارشنبه سوری سال گذشته ۲۵۰۲ مورد مراجعه به اورژانس بیمارستانی و ۴۵۰ مورد اورژانس پیش‌بیمارستانی وجود داشت.

به گفته قائم‌ماقم وزیر بهداشت ۳۶درصد آسیب‌دیدگی‌ها مربوط به دست و ۲۳ درصد نیز مربوط به چشم بوده است؛ ایرج حریرچی همچنین اعلام کرد در مجموع ۱۰ نفر در کل کشور در چهارشنبه سوری سال گذشته کشته شدند.

امسال در برخی از شبکه‌های اجتماعی کاربران یکدیگر را به استفاده نکردن از ترقه‌ دعوت می‌کنند.

XS
SM
MD
LG