لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۹

حکومت اسلامی مسئولیت حمله به فرمانده پلیس در پاریس را پذیرفت


در حالی که واکنش مقامات دولت فرانسه به حمله «تروریستی» اخیر در پاریس که دو کشته بر جای گذاشت ادامه دارد و فرد مهاجم را سابقه‌دار و مرتبط با شبه‌نظامیان اسلام‌گرا معرفی کرده‌اند، گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت این حمله را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه داعش مسئولیت حمله‌ای در حومه پاریس را پذیرفته است که به مرگ یک افسر پلیس و همسرش انجامید.

پیشتر در روز دوشنبه، ۲۴ خردادماه، مقام‌های پلیس اعلام کرده بودند که فرد مهاجم به گروه حکومت اسلامی اعلام وفاداری کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت کشور فرانسه، مرد مهاجم ابتدا ساعت ۲۱ به وقت محلی افسر ارشد پلیس را در مقابل خانه‌اش به ضرب چاقو به قتل رسانده و سپس زن و پسر سه ساله این فرمانده پلیس را در خانه‌شان در مگناویل در ۵۵ کلیومتری غرب پاریس به گروگان گرفته است.

به گفته این سخنگو، گفت‌وگو با گروگان‌گیر نتیجه‌ای درپی نداشت و در نهایت نیروهای ویژه پلیس به داخل خانه حمله کرده و فرد مهاجم را از پای درآوردند.

آن طور که رویترز گزارش می‌دهد، مهاجم ۲۵ ساله در سال ۲۰۱۳ به دلیل کمک به انتقال شبه‌نظامیان اسلام‌گرا به پاکستان به زندان رفته و پس از آن نیز تحت نظر نیروهای امنیتی فرانسه بوده است.

نام مهاجم ۲۵ ساله که فرمانده ۴۲ ساله پلیس را با ضربات پی‌درپی چاقو از پای درآورد «لاروسی آبالا» اعلام شده است.

در واکنش به این رخداد، برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه، صبح روز سه‌شنبه، ۲۵ خردادماه، اقدام لاروسی آبالا را «عمل تروریستی» توصیف کرد.

آقای کازنوو که پس از جلسه‌ای اضطراری با رئیس جمهور فرانسه سخن می‌گفت همچنین اعلام کرد که دولت این کشور در حال بسیج کامل برای مبارزه با تروریسم است و از آغاز سال جاری میلادی بیش از صد نفر را در این رابطه دستگیر کرده است.

یک شاهد عینی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته است که مردی چاقو در دست در حالی که فریاد می‌زد الله‌اکبر به این پلیس بیرون از خانه‌اش حمله کرده و سپس به داخل خانه رفته و زن و کودک او را گروگان گرفته است.

در همین حال یک مبنع به خبرگزاری فرانسه گفته است، پلیس ضد تروریستی در حال تحقیق در خصوص نحوه وقوع این حادثه و همچنین اظهارات فرد مهاجم است.

XS
SM
MD
LG