لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۲

آزمایش موشک قاره‌پیما از سوی روسیه

روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک قاره‌پیما در روز سه‌شنبه خبر داد. این آزمایش موشکی در بحبوحه بحران اوکراین صورت گرفته است.

۲۲:۵۷ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
بازار سهام روز سه‌شنبه با کمتر شدن تنش میان اوکراین و روسیه به طور چشمگیری بهبود یافت. عقب کشیدن قوای روس از مرزهای اوکراین (به غیر از شبه‌جزیره کریمه) از جمله عوامل بهبود بازار سهام در داخل روسیه و بازارهای بین‌المللی گزارش شده است. در این روز جان کری وزیر خارجه آمریکا که به کیف سفر کرده است تاکید کرد که آمریکا خواستار یک رویارویی بزرگ نیست و ولادیمیر پوتین هم در یک نشست خبری گفت که مسکو نمی‌خواهد کریمه را به خاک روسیه الحاق کند. شاخص سهام اس اند پی وال‌استریت ۱.۳ (یک و سه) درصد افزایش پیدا کرد. شاخص نزد هم ۱.۵(یک و نیم) درصد افزایش داشت. یک روز پیش از آن دیلی‌تلگراف سندی محرمانه منتشر کرد که نشان می‌داد دولت بریتانیا تمایلی به تحریم اقتصادی روسیه ندارد.
۲۲:۴۰ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲

۲۰ عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا روز سه‌شنبه اعلام کردند که تا روز چهارشنبه ناظران نظامی به اوکراین می‌فرستند.
۲۰:۲۰ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
جان کری: ما می‌دانیم در زمان خروشف کریمه به اوکراین داده شده، ما می‌دانیم پیوند تاریخی و زبانی وجود دارد اما در قرن ۲۱ یک کشور گروه هشت نباید دست به اقدام نظامی بزند.
۲۰:۱۹ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
جان کری: ما نمی‌خواهیم شاهد یک برخورد و درگیری بزرگ باشیم.
۲۰:۱۸ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
جان کری می‌گوید من کسی را ندیدم که احساس تهدید کند مگر از حمله روسیه.
۲۰:۱۷ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
جان کری می‌گوید روسیه بشدت تلاش می‌کند که برای اقدامات خود زمینه‌‌چینی کند.
۲۰:۱۷ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
یکی از خبرنگاران سئوال کرد که چرا کری با تیموشنکو دیدار نکرد و آیا آمریکا وی را جزیی از راه‌حل نمی‌داند. کری گفت فرصت دیدار پیش نیامد اما خود او فکر می‌کرد که ممکن است این دیدار صورت بگیرد.
۲۰:۱۳ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
جان کری در این سخنرانی به حفظ تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.
۲۰:۱۲ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
جان کری وعده داد که با کمک‌های اقتصادی و همکاری صندوق بین‌المللی پول این کشور از بحران اقتصادی خارج شود. وی همچنین به فساد در این کشور اشاره کرده و بر ضرورت حل این معضل تاکید کرد.
۲۰:۱۰ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
جان کری به قطع همکاری‌های نظامی آمریکا و روسیه به عنوان نمونه‌ای از اقدامات آینده برای منزوی کردن روسیه اشاره کرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG