لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۲

دلایل انحلال تیم زنان ملوان: «تخلیه بار اضافی و ناتوانی در وانت‌سواری»


تیم ملوان
تیم ملوان

مسعود رضائیان مدیرعامل ملوان بندرانزلی در توجیه انحلال تیم فوتبال زنان این باشگاه، بار دیگر اظهاراتی جنجالی را به زبان آورده است.

تیم فوتبال زنان ملوان، پرافتخارترین تیم باشگاهی در فوتبال بانوان ایران است. آقای رضائیان پیشتر گفته بود: «باشگاه ملوان بسیار عیالوار است و وقتی یک کشتی در توفان اسیر می‌شود بار خود را خالی می‌کند.»

بار اضافی ملوان بندرانزلی، تیم فوتبال زنانش بود که طبق گفته مدیرعامل، تخلیه شد!

نام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روی این باشگاه است و به نظر نمی‌رسد غرق کردن تیمی متشکل از زنان، در شان ارتش یک کشور باشد!

در حالی که هزینه‌ سالانه حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای حفظ تیم زنان ملوان کافی بود، اضافه بار تشخیص داده شد اما این باشگاه حاضر بود بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای خریدن امتیاز تیم مردان نفت تهران و بقا در لیگ برتر هزینه کند!

آقای رضائیان در تازه‌ترین اظهارات، به برنامه ۹۰ گفته است امکان جابه‌جایی بازیکنان تیم زنان ملوان با وانت بار وجود ندارد. در حالی که می‌توان پنج شش نفر از بازیکنان مرد ملوان را با وانت، جابه‌جا کرد.

پس از اعلام انحلال ملوان، مریم ایراندوست سرمربی سابق این تیم به خبرگزاری ایسنا گفت از حسن روحانی رییس‌ جمهور می‌خواهد که جلوی انحلال این تیم را بگیرد.

ایراندوست که سابقه سرمربیگری تیم ملی زنان را هم دارد، دوشنبه شب هم در برنامه ۹۰ گفت ما بار اضافی نیستیم! بعضی می‌خواهند مشکلات مدیریتی خود را با پیش کشیدن موضوعات مذهبی در خصوص تیم زنان، پوشش دهند.

مسئله «وانت بار» یا تخلیه بار اضافی، نخستین دلیلی نیست که آقای رضائیان عنوان کرده است.

او ابتدا صحبت‌های انتقاد آمیز سارا قمی را دلیل انحلال باشگاه، عنوان کرده و گفته بود: این حرف‌ها ذهنیت منفی به وجود آورده و تیم بانوان منحل می‌شود.

خانم ایراندوست هم به ایسنا گفت امروز فوتبال و فردا هم بخش دیگری از جامعه زنان منحل می‌شود. در حالی که زنان ایرانی همیشه برای سربلندی ایران جنگیده‌اند.

او پیشتر در نامه خداحافظی از فوتبال باشگاهی و ملی، نوشته بود: «از این فوتبال کثیف و نابرابر می‌روم، نمی‌دانم تا کی، اما بمب اطلاعاتم را روی ساعت شنی می‌گذارم.»

ایراندوست حالا در ساحل و منطقه عمومی، بازیکنان تیم منحل شده ملوان را تمرین می‌دهد. بدون رختکن و ساده‌ترین امکانات برای تمرین. در گزارش برنامه ۹۰، مار نیز در مجاورت تمرین بازیکنان، روی ماسه‌ها می‌خزید!

XS
SM
MD
LG