لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۸

شرایط هفت‌گانه کاندیداهای نهایی اصلاح‌طلبان


روزنامه اعتماد در تیتر یک خود نشست خبری محمدرضا عارف را درباره «شرایط کاندیداهای نهایی اصلاح‌طلبان» منتشر کرده و از قول رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرده است که «سرلیست ما یک اصلاح‌طلب است.»

این روزنامه تاکید کرده است که تایید و امضای میثاقنامه‌ای که توسط شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان مشخص شده نیز یکی از شروط قرار گرفتن کاندیداهای در لیست نهایی اصلاح‌طلبان است.

اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌و‌گویی مفصل با روزنامه آرمان گفته است: «دو انتخاباتی که در پیش داریم، جزو حساسترین انتخابات‌های تاریخ ماست.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت در این گفت‌و‌گو به طور ضمنی از «نظارت استصوابی» دفاع کرده اما به روش اجرای آن انتقاد کرده و گفته است: «ما هم به همین قانون فکر می‌کنیم. قانون که الان هست. کسی هم مدعی تغییر قانون در شرایط حاضر نیست. چون اگر هم بخواهد تغییر کند، ممکن است بد‌تر بشود. من فکر می‌کنم اگر همین قانون درست عمل شود و خلاف قانون و سلیقه‌ای عمل نشود، مشکلی ایجاد نمی‌شود. مردم هم باید خودشان را آماده کنند که با چنین قانونی انتخابات برگزار می‌شود.»

روزنامه رسالت اما تیتر یک خود را به واکنش محمد مومن عضو فقهای شورای نگهبان به اظهارات پیشین هاشمی رفسنجانی درباره «شورای رهبری» اختصاص داده و از قول این عضو شورای نگهبان نوشته است: «شورای رهبری خلاف قانون اساسی است.»

روزنامه شرق هم در تیتر یک خود بخش دیگری از اظهارات محمد مومن را منتشر کرده و با اشاره به «قسم» این عضو فقهای شورای نگهبان، از قول وی نوشته است: «والله آدم حسابی را رد صلاحیت نمی‌کنیم.»

روزنامه شرق از قول رئیس سازمان انتقال خون خبر داده است که «فرآورده‌های خونی پولی شده است.» رئیس سازمان انتقال خون ایران قیمت‌گذاری فرآورده‌های خونی را تایید کرده و گفته است: «همچنان یک واحد خون کامل قیمتی ندارد، اما فرآورده‌های خونی از فروردین سال جاری، قیمت‌گذاری شده‌اند.»

روزنامه جهان صنعت از افزایش «شش درصدی قیمت لبنیات از اول دی ماه» خبر داده است.

روزنامه ایران از «توافق جهانی برای صلح در سوریه» گزارش داده و نوشته است: «گره کور بحران سوریه در حال باز شدن است. پس از ماه‌ها رایزنی و تلاش‌های دیپلماتیک، در ‌‌نهایت قدرت‌های ذینفع در سوریه به توافقی جامع در خصوص حل بحران فرسایشی این کشور دست یافته و قطعنامه نقشه راهی برای صلح در سوریه را به تصویب رسانده‌اند.»

به نوشته این روزنامه، براساس قطعنامه شورای امنیت «آتش‌بس و مذاکرات رسمی درباره انتقال سیاسی در سوریه از اوایل ژانویه آغاز می‌شود» و «تشکیل دولت فراگیر و غیرفرقه‌ای در مدت ۶ ماه» نیز بخشی از این قطعنامه است. روزنامه ایران تاکید کرده است که «داعش و جبهه النصره به عنوان گروه‌های تروریستی از شرکت در مذاکرات منع شدند»، ضمن اینکه «اقدامات تهاجمی و تدافعی در برابر گروه‌های تروریستی» انجام خواهد شد.

این روزنامه نزدیک به دولت عکس یک خود را به آلودگی هوای تهران اختصاص داده و در گزارشی با تیتر «تهران در وضعیت اضطرار» نوشته است: «شاخص آلودگی هوا برای دومین بار طی ۱۰ روز گذشته حول و حوش ۱۵۰ چرخید و در مرزی قرار گرفت که برای برخی گروه‌های جامعه، ناسالم تشخیص داده شد و به همین دلیل پس از تصمیم مسئولان ذیربط تمام مهدکودک‌ها و مدارس تهران، شهرری و اسلامشهر تعطیل شدند.»

روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، اما در تیتر یک خود دولت را به دلیل بازگشت آلودگی هوا مورد انتقاد قرار داده و نوشته است: «دولت محیط زیست، منتظر تدبیر باد و باران شد.» کنایه این روزنامه به سخنان حسن روحانی است که پیشتر گفته بود: «دولت یازدهم دولت محیط زیست است.»

روزنامه جوان همچنین عکس یک خود را به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اختصاص داده و در گزارشی با تیتر «دبه‌های داخلی پساتحریم» نوشته است: «رئیس جمهور تاکنون چندین بار مدعی شده است با حل مسئله هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تمامی مشکات مردم ایران، از محیط زیست گرفته تا آب خوردن حل و فصل می‌شود.»

این روزنامه نزدیک به سپاه پاسداران نوشته است که حسن روحانی «به تازگی وعده داد که تحریم‌ها از دی ماه لغو خواهد شد» و اکنون «در حالی که مردم بی‌صبرانه منتظرند دوران پساتحریم فرا رسد و بنا به وعده‌های پیشین دولت مشکات معیشتی آنها بر طرف شود، معاون اول رئیس جمهور می‌گوید تصور نمی‌کرده است بهای نفت زیر ۶۰دلار بیاید و کاهش بیشتر بهای نفت به زیر ۳۰دلار می‌تواند به وضعیت اقتصاد آسیب جدی وارد کند.»

روزنامه شرق عکس یک خود را به ابوالحسن نجفی زبان‌شناس، ادیب و مترجمی اختصاص داده است که بیش از دو دهه است که در کنار ترجمه و تدریس و کار بر روی زبان فارسی، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. ابوالحسن نجفی که این روز‌ها «ناخوش‌احوال و در بستر بیماری است»، به روزنامه شرق گفته است: «واقعا ترس مرا می‌گیرد که اگر حالم بد‌تر شد، و احیانا به بیمارستان افتادم، فرهنگستان تا چه حد، از نظر مالی یا بستری‌شدن در بیمارستان کمک خواهد کرد، که هنوز جواب درستی از فرهنگستان نشنیده‌ام.»

شرایط هفت‌گانه کاندیداهای نهایی اصلاح‌طلبان

روزنامه اعتماد در تیتر یک خود نشست خبری محمدرضا عارف را درباره «شرایط کاندیداهای نهایی اصلاح‌طلبان» منتشر کرده و از قول رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرده است که «سرلیست ما یک اصلاح‌طلب است.»

به نوشته این روزنامه محمدرضا عارف یکی از شروط قرار گرفتن کاندیداهای نزدیک اصلاح‌طلبان در لیست انتخاباتی این جناح سیاسی را «امضای میثاق اصلاحات» عنوان کرده و گفته است: کاندیداهایی در لیست نهایی اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرند که دارای شرایطی چون «برخورداری از پیشینه اصلاح‌طلبی»، «اشتهار به پاک‌دستی»، «تاکید بر چرخش نخبگان بر مبنای سن و جنسیت»، «توانمندی علمی و تجربی»، «حسن شهرت و مقبولیت اجتماعی» و همچنین «قابلیت بالای رای‌آوری» باشند.

روزنامه اعتماد تاکید کرده است که تایید و امضای میثاقنامه‌ای که توسط شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان مشخص شده نیز یکی از شروط قرار گرفتن کاندیداهای در لیست نهایی اصلاح‌طلبان است.

به گزارش این روزنامه، محمدرضا عارف که به فاصله یک روز پس از شروع رسمی فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان در یک نشست خبری به عنوان رییس شورای عالی سیاستگذاری سخن می‌گفت به اظهارات هفته گذشته اکبر ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، که گفته بود «همراهان ٩٢ در سال ٩۴ هم با هم خواهند بود»، نیز واکنش مثبتی نشان داد و اظهار امیدواری کرد تا حامیان دولت و اصلاح‌طلبان با لیست مشترک در انتخابات حاضر شوند.

اعتماد نوشته است که نشست خبری محمدرضا عارف تنها به تبیین وضعیت جریان اصلاحات اختصاص نداشت و او دو بار به مشی و روشی که صدا و سیما انتخاب کرده اعتراض کرد و گفت که «کوچک‌ترین حرکتی از سوی جریان رقیب ما در رسانه ملی پوشش داده می‌شود اما تا امروز حتی یک بار هم در مورد شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان کوچک‌ترین خبری منتشر نشده است.»

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به رایزنی‌ها و گفت‌وگو‌هایش با «شخصیت‌های نظام»، گفته است: «محور گفت‌وگوهای من با بزرگان نظام این بود که راهکارهای حفظ سرمایه‌های اجتماعی را بررسی کنیم. در دو سال گذشته تلاش و مراقبت کردیم صحبت‌های ما نشان‌دهنده کوچک‌ترین زاویه از نظام و انقلاب نباشد.»

به نوشته اعتماد، محمدرضا عارف گفته است: «ما به دنبال برگزاری انتخابات پرشور هستیم و به عنوان یک جریان اصیل گفتمان خودمان را مطرح خواهیم کرد و همین مسیر را به عنوان یک تکلیف شرعی ادامه خواهیم داد. باید اجازه دهند که ما کار کنیم. با برچسب زدن‌های بی‌ربط نمی‌توان کار کرد. ما هیچ انتظاری جز اجرای قانون از هیچ نهادی نداریم.»

این روزنامه همچنین از قول علی صوفی عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت ایران اسلامی و مسئول سه استان شمالی در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نوشته است: «در انتخابات با اصولگرایان معتدل ائتلاف نمی‌کنیم اما ائتلاف در مجلس محتمل است.»

علی صوفی با تاکید براینکه «در انتخابات با لیست واحد می‌آییم»، گفته است: «بزرگ‌ترین مانعی که در برابر پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات می‌بینیم اقدامات خارج از چارچوب قانون است که عمدتا برای اصلاح‌طلبان مانع ایجاد کرده و سبب شده که در تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان اعمال سلیقه شود.»

هاشمی: نتخابات هفتم اسفند «تاریخی» و نظارت استصوابی قانونی است

اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌و‌گویی مفصل با روزنامه آرمان گفته است: «دو انتخاباتی که در پیش داریم، جزو حساسترین انتخابات‌های تاریخ ماست.»

به نوشته روزنامه آرمان، اکبر هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه «مجلس شورای اسلامی کار بیشتری در دست دارد و خبرگان نیرویی آماده برای روزی است که اگر خدای ناکرده نیاز شد، اقدام کنند»، گفته است: «مجلس شورای اسلامی باید دایما، هر روز و همیشه در میدان باشد و کارهای زیادی دارد. مردم و جریان‌های سیاسی هم برای مجلس و هم برای خبرگان حساس هستند. علاوه بر آن موضوع کار مجلس خبرگان، رهبری است. رهبری مثل یک حزب نیست. رهبر پدر همه‌ مردم است و همه‌ مردم باید بالسویه زیر بال رهبری آسایش و امنیت داشته باشند. اگر بخواهیم به اهمیت آن نگاه کنیم، از جهت عمومی بودن و سالم بودن، انتخابات خبرگان می‌تواند ضروری‌تر از مجلس باشد. به این خاطر که باید رهبری عام باشد و بخش خاصی زمینه انحصاری کردن رهبری را نداشته باشد.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت در گفت‌و‌گو با حسین عبداللهی مدیرمسئول روزنامه آرمان از «نظارت استصوابی» دفاع اما به روش اجرای آن انتقاد کرده و گفته است: «به هر حال قانون انتخابات داریم و قسمتی از مسائل مربوط به صلاحیت‌ها و رد صلاحیت‌ها به خاطر اختلافاتی که بین مجلس و شورای نگهبان بوده، به مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده و تکمیل شده است. ما هم به همین قانون فکر می‌کنیم. قانون که الان هست. کسی هم مدعی تغییر قانون در شرایط حاضر نیست. چون اگر هم بخواهد تغییر کند، ممکن است بد‌تر بشود. من فکر می‌کنم اگر همین قانون درست عمل شود و خلاف قانون و سلیقه‌ای عمل نشود، مشکلی ایجاد نمی‌شود. مردم هم باید خودشان را آماده کنند که با چنین قانونی انتخابات برگزار می‌شود.»

به نوشته روزنامه آرمان، اکبر هاشمی رفسنجانی در این گفت‌و‌گو دعوت خود از حسن خمینی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان را «دعوت رسمی» توصیف کرده و گفته است: حسن خمینی یادگار «بنیانگذار نظام اسلامی» است و «از لحاظ شخصیتی هم باسواد و هم آشنا به مسائل سیاسی، جهانی، اقتصادی، تاریخی و مصالح کشور است. تمام شرایط یک نامزد خبرگان را دارند. قطعا مجتهد است چون درس خارج می‌دهد و شاگردان خوبی هم دارد»، ضمن اینکه «به ایشان گفتم که نمی‌توانید بی‌طرف باشید و باید وارد شوید. البته بعضی از دوستانی که با ایشان کار می‌کنند، می‌گویند شما سیبل تخریب‌های سیاسی نشوید. به نظر من ایشان هم مایل بود و خودشان اعلام حضور کردند.»

وی همچنین عدم حضور حسن روحانی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام را تائید کرده اما گفته است که رئیس دولت به دلیل «کارهای زیاد» و «فرصت کم» در این جلسات حاضر نمی‌شود، اما «بسیاری از روابط ما رسانه‌ای نیست. در هر موضوعی که من یا ایشان مهم بدانیم، ارتباط برقرار می‌کنیم و بعضی مسائل را تلفنی و بعضی از مسائل را حضوری مطرح می‌کنیم. اخیرا به خاطر شرایط خاص اجرای برجام، گفت‌وگوهای ما بیشتر شده است که مشورت و همکاری می‌کنیم.»

اکبرهاشمی رفسنجانی همچنین گفته است که عده‌ای «ترس دارند و می‌گویند وجود زنان عرصه را بر آنان تنگ می‌کند و هر جا که آمدند، جلو می‌روند و جای خودشان را باز می‌کنند. زنان ما رشد کرده‌اند. در دانشگاه‌ها آمدند و الان این مساله را مشکل می‌دانند و می‌گویند اگر جلوی این کار را نگیریم، زنان همه دانشگاه‌ها را می‌گیرند و بعدا هم همین‌ها، مدیران کشور می‌شوند» اما «زن‌ها باید به میدان بیایند و می‌آیند و اگر ما هم نخواهیم، به میدان می‌آیند. به ویژه در ایران که زن‌ها بعد از مدتی منزوی بودن، الان آگاه شده‌اند و کوتاه نمی‌آیند.»

به نوشته روزنامه آرمان، هاشمی رفسنجانی درباره وضعیت مهدی هاشمی پس از محکومیت و زندانی شدن فرزندش، گفته است: برای پخش فیلم جلسات دادگاه «مهدی خیلی اصرار دارد و حتی می‌گوید که اگر پخش نکنند، من اعتصاب غذای خشک خواهم کرد» و «من هم موافق این هستم که اصرار کنیم تا پخش شود. هیچ متهمی مایل نیست که همه‌چیزش را به دنیا بگویند، ولی ما عاشق این کار هستیم و فکر می‌کنیم باید همه‌چیز گفته شود. البته قوه قضائیه فعلا دراین خصوص چیزی نگفته، اما مهدی اصرار دارد و من جلوی اعتصاب غذایش را گرفته‌ام.»

«فراورده‌های خونی پولی شد»

روزنامه شرق از قول رئیس سازمان انتقال خون خبر داده است که «فرآورده‌های خونی پولی شده است.»

«قرار است، سازمان انتقال خون، خونی را که رایگان از مردم می‌گیرد، به مبلغ ٣٠ هزار و ۵٠٠ تومان به مردم بفروشد»، این خبری است که به نوشته شهرزاد همتی خبرنگار روزنامه شرق توسط یکی از خوانندگان به گروه اجتماعی این روزنامه رسید و پس از پیگیری آن رئیس سازمان انتقال خون ایران گفته است: «همچنان یک واحد خون کامل قیمتی ندارد، اما فرآورده‌های خونی از فروردین سال جاری، قیمت‌گذاری شده‌اند.»

علی‌ پورفتح‌الله رئیس سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه «اقتصاد انتقال خون نقش بسیار مهمی در چرخه انتقال خون و فراورده‌های خونی دارد»، به روزنامه شرق گفته است: «آن چیزی که اتفاق افتاده، ارزش‌گذاری خدمات مرتبط با فرآیندهای تولید خون و فرآوردهای خونی در کشور است و من باید این اطمینان را بدهم که این ارزش‌گذاری خدمات ما برای همه افراد یک بازی است که همه در آن برنده هستند»،

چرا که «بیماران خدمات بهتری می‌گیرند و به فرآورده‌های جدید دسترسی پیدا می‌کنند. کیفیت خدمت افزایش پیدا می‌کند و همچنین برای بیمه‌ها نیز کاملا منفعت خواهد داشت چراکه به نفع آنهاست امکان مدیریت خون بیمه‌ها و امکان مصرف منطقی خون و فراورده‌های خونی فراهم ‌شود.»

به نوشته روزنامه شرق، رئیس سازمان انتقال خون در پایان سخنان خود تأکید کرده است که «به هیچ‌وجه این برنامه به اهدای داوطلبانه لطمه نخواهد زد و به هیچ‌وجه روی خون قیمت‌گذاری نشده بلکه بر فرآیند‌ها ارزش‌گذاری شده. به همین دلیل تعرفه گلبول کامل همچنان صفر است. سازمان انتقال خون، خون کامل را رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهند» اما «آنچه ارزش‌گذاری شده است، بر روی فرآیندهای تولید است که کاملا منطقی است و باید خیلی زود‌تر از اینها صورت می‌گرفت و مطمئنم پرداختی از جیب مردم کاهش پیدا خواهد کرد.»

رئیس سازمان انتقال خون برای نمونه از «تولید پلاکت به روش فرزیس» یاد کرده و گفته است که این فراورده خونی «حدود ۶٠٠‌ هزارتومان هزینه مواد مصرفی» آن است اما با تصویب «ارزشگذاری» بر روی «فرآوردهای خونی» در حال حاضر «پرداختی مردم به‌شدت کاهش پیدا کرده. یعنی در بیمارستان‌های دولتی برای خدماتی که بیمه شهری دارند، حدود هفت درصد و در بخش روستایی پنج درصد را مردم پرداخت می‌کنند و بقیه بر عهده بیمه‌ها خواهد بود.»

علی‌ پورفتح‌الله با اشاره به اینکه «هزینه‌های مرتبط با تست و آزمایش‌های مختلفی که روی خون و فرآورده‌های خونی انجام می‌شود» در دنیا «به‌شدت افزایش پیدا کرده»، گفته است: «با همکاری سازمان نظام پزشکی و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و پیگیری وزیر بهداشت و همچنین شورای عالی بیمه، سال گذشته ارزش‌گذاری خدمات انتقال خون در شورای عالی تصویب شد و سپس در فروردین سالجاری، به تصویب هیات دولت رسید و خدمات مرتبط با انتقال خون در ١۴ خدمت ارزش‌گذاری شد.»

به گفته علی‌ پورفتح‌الله «این ١۴ خدمت بخشی از خدماتی است که قبلا در سازمان انتقال خون یا در مراکز درمانی انجام می‌شد و مردم هزینه‌هایش را پرداخت می‌کردند و وسایل، موارد و تجهیزات موردنیاز آن را تهیه می‌کردند. به‌عنوان مثال بیماران تمام خدمات پلاسما فرزیس را تا سال گذشته و ماه‌های آغازین سالجاری پرداخت می‌کردند و هرکس به این خدمات نیاز داشت، باید کیت و تجهیزات و کیسه ویژه را خریداری می‌کرد و در اختیار سازمان انتقال خون قرار می‌داد و ما برایش فراورده مربوطه را تهیه می‌کردیم اما در‌حال‌حاضر این خدمات در شورای عالی بیمه ساماندهی شده و بیمه‌ها علاوه بر اینکه ارزش خدمت را پذیرفتند، ارزش ملزومات مصرفی آن را نیز پذیرفته‌اند.»

به نوشته روزنامه شرق، علی‌ پورفتح‌الله با اشاره به «خدماتی که در سازمان انتقال خون به علت هزینه سنگین ارائه نمی‌شد»، گفته است: «مثلا حذف گلبول‌های سفید از فراورده‌های خونی که امروز در تمام کشورهای پیشرفته انجام می‌شود ما به علت اینکه هزینه فیلتراسیون و هزینه حذف گلبول‌های سفید بسیار بالا بود، قادر به انجام این خدمت برای شهروندان نبودیم و تنها «با توافقی که با معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده بود، این خدمت سالانه فقط در مورد بیماران تالاسمی انجام می‌شد که هزینه آن‌ها را معاونت درمان وزارت بهداشت متقبل شده بود.»

رئیس سازمان انتقال خون همچنین گفته است که در سال‌های گذشته «حدود ١۵‌میلیارد تومان هزینه حذف گلبول‌های سفید از حدود ٣٠٠‌ هزار واحد خونی بود که برای بیماران تالاسمی انجام می‌شد» اما حالا «برای فراورده‌های حذف لگوسیتی، ما تعرفه جداگانه داریم و بیمه‌ها آن را تقبل کرده‌اند.»

افزایش «شش درصدی قیمت لبنیات از اول دی ماه»

روزنامه جهان صنعت از افزایش «شش درصدی قیمت لبنیات از اول دی ماه» خبر داده است.

این روزنامه با تاکید براینکه «گرانی به نظر می‌رس‌ تمام شدنی نباشد»، نوشته است: همان‌طور که در تحلیل‌های چند هفته گذشته در تحلیل‌های نسبت به ادامه گرانی‌ها به ویژه در خصوص اقلام پرمصرف هشدار داده بودیم «اینک با خبر افزایش قیمت لبنیات در آخرین روزهای پاییز روبه‌رو هستیم به عبارت دیگر زمستان سخت اقتصادی که وقوع آن قابل پیش‌بینی بود یکی، دو روز هم زود‌تر رسید.»

روزنامه جهان صنعت با اشاره به اینکه «در سه‌شنبه هفته جاری یعنی یکم دی ماه، قیمت سه قلم محصول لبنی پرمصرف شامل شیر، ماست و پنیر با افزایش شش درصدی مواجه خواهد شد»، از قول مصیب محمدیان شمالی، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نوشته است: «حدود یک‌سال و نیم گذشته دامداران به دلیل افزایش هزینه‌های خود درخواست افزایش قیمت شیرخام را داشتند ولی انجمن صنایع لبنی به دلیل مسایلی از جمله عدم کشش بازار با این افزایش قیمت موافق نبود که دامداران تا امروز همکاری لازم را انجام دادند ولی دیگر تحمل این میزان ضرر و عدم دریافت سود منطقی را ندارند.»

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه «مجوز افزایش شش درصدی قیمت سه محصول لبنی برای جبران هزینه کارخانجات لبنی» صادر شده، گفته است: «البته این افزایش شش درصدی بر قیمت پایه سال ۹۳ کارخانه‌های لبنی اعمال خواهد شد.»

به نوشته جهان صنعت، مصیب محمدیان شمالی همچنین گفته است: «در حال حاضر کارخانه‌های لبنی چهار نوع شیر از دامداران خریداری می‌کنند» و «پیش از این قیمت شیرخام در چهار نوع شیر از یک‌هزار و یکصد تومان تا یک‌هزار و ۲۵۰ تومان در نوسان بود که با اعمال افزایش یکصد تومانی قیمت‌ها، متوسط قیمت شیرخام یک‌هزار و ۳۰۰ تومان خواهد شد.»

XS
SM
MD
LG