لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۸

واکنش‌ به پیروزی ترامپ از سراسر جهان: پوتین تلگرام تبریک فرستاد


با آغاز سرازیر شدن واکنش‌ها و پیام‌ها به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، پیروزی او را در کانال تلگرام تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین با ارسال تلگرامی پیروزی دونالد ترامپ را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده است که مناسبات روسیه و آمریکا بهبود یابد و دو کشور بتوانند برای مواجهه با چالش‌های کنونی جهان پاسخی موثر پیدا کنند.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

رئیس جمهوری روسیه همچنین ابراز اطمینان کرد که برقراری گفت‌وگو میان مسکو و واشینگتن به نفع منافع دو کشور خواهد بود.

آقای پوتین که در یک سال گذشته چند باری دخالت در انتخابات آمریکا را انکار کرده بود در جریان کارزار انتخاباتی ترامپ او را مردی «جالب» توصیف کرد.

دونالد ترامپ هم در طول کارزارش ضمن ستایش از ولادیمیر پوتین وعده داده بود که از جمله برای مبارزه با تروریسم با روسیه همکاری خواهد کرد.

نایجل فاراژ رهبر حزب یوکیپ بریتانیا که توانست ایده برگزیت را در همه‌پرسی به پیروزی برساند، نیز به دونالد ترامپ تبریک گفت.

آقای فاراژ که در تجمع‌های انتخاباتی ترامپ هم حضور داشته، پیش‌بینی کرده بود که نامزد ریاست جمهوری آمریکا نیر مانند بریتانیا بتواند با اتکا به نارضایتی مردم به پیروزی برسد.

فاراژ روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «تبریک فراوان! تو شجاعانه در کارزار انتخاباتی شرکت کردی.»

لینک مستقیم

در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ دیگر رهبران راستگرا نیز به رئیس جمهور منتخب آمریکا شادباش گفتند.

خیرت ویلدرز، رهبر راست افراطی «حزب آزادی» در هلند، و مارین لوپن، رهبر افراطی جبهه ملی فرانسه، نیز به دونالد ترامپ تبریک گفتند.

لوپن در توییتی نوشت: «تبریک به رئیس جمهور جدید ایالات متحده دونالد ترامپ و مردم آمریکا.»

رهبر حزب راستگرا افراطی آلترناتیو برای آلمان نیز پیروزی ترامپ را نشان از آن دانست که «شهروندان جهان غرب خواهان تغییر مسیر سیاسی هستند.»

بئاتریکس فون اشتورخ نوشت: «نه تنها در آمریکا بلکه در آلمان هم شهروندان مرزهای امن، جهانی‌ شدن کمتر، و سیاست‌های معقول می‌خواهند که بیشتر بر کشور خودشان متمرکز باشد.»

اما از سوی دیگر جریانات سیاسی، وزیر دادگستری آلمان روز چهارشنبه در توییتی پیش‌بینی کرد که با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات اخیر آمریکا از این پس دنیا «قدری جنون‌آمیزتر» شود.

زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان، نیز پیروزی ترامپ را «هشداری» برای اروپا و همین طور آلمان دانست و از تمامی سیاستمداران خواست تا برای نگرانی‌ها و خواسته‌های مردم خود گوشی شنوا داشته باشند.

از آن سوی دنیا در آفریقا نیز رئیس جمهور مصر، عبدالفتاح السیسی، از جمله نخستین رهبران و مقامات ارشدی بود که پیروزی آقای ترامپ را به او تبریک گفت.

XS
SM
MD
LG