لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۰

تاسیس «وزارت خوشبختی» در امارات


دوبی
دوبی

هفتمین کشور ثروتمند جهان، امارات متحده عربی، وزارتی به نام «وزارت خوشبختی» تاسیس کرده است. به گزارش خبرگزاری دولتی امارات (وام)، خانم عهود الرومی به عنون اولین وزیر خوشبختی این کشور منصوب شده است. او در مراسم اداری سوگند ریاست جمهوری گردنبندی بزرگ با نوشته Happy به گردن خود آویخته بود شیخ محمد بن راشد ال مکتوم، نایب رئیس و نخست وزیر کشور امارات متحده عربی با اعلام این خبر گفت که «خوشبختی در کشور امارات تنها یک امید نیست.

بلکه برنامه‌ها، پروژه‌ها و جهت‌‌گیری‌هایی برای رسیدن به این امید طراحی خواهد شد». به نوشته شیخ محمد بن راشد در حساب کاربری خود در توییتر که بیش از پنج میلیون دنبال‌کننده دارد، وظیفه اصلی وزارت خوشبختی «هماهنگ کردن تمام طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های کشور در جهت محقق شدن خوشبختی جامعه است».

بنا بر نوشته نایب رئیس کشور امارات، تاسیس وزارت خوشبختی، بخشی از خانه‌تکانی گسترده‌ای است که در کابینه دولت امارات در حال انجام آن است؛ تغییراتی که در عمر ۴۴ دولت امارات بی‌سابقه بوده است.

تاسيس وزارت خوشبختی تنها تغيير در كابينه امارات نيست. در تغییرات جدید شمار وزارتخانه‌ها کاسته شده اما شمار وزرا افزایش پیدا کرده است. یکی از وزرایی که به عنوان وزیر مشاور به کابینه امارات اضافه شده، وزیر «تسامح» یا مدارا است. لبنا بنت خالد القاسمی وزیر تسامح کابینه امارات است. شیخ محمد بن راشد درباره این وزارتخانه گفته است: «هدف از این وزارتخانه تثبیت تساهل و تسامح به عنوان یک ارزش اصلی در جامعه امارات است».

تعیین وزیر مشاور در امور جوانان نیز از دیگر تغییرات دولت امارات بود. این پست به خانم شما المزروعی رسید. او با ۲۲ سال سن، جوان‌ترین وزیر در امارات و جهان است. او ریاست مجلس جوانان را نیز بر عهده خواهد داشت.

در تغييرات جديد دولت امارات، ۵ تن از وزرا از زنان هستند.

شیخ محمد بن راشد درباره تغییرات جدید کابینه‌اش نوشته است: «این ابتدای حرکت تازه‌ای به مقصد موفقیت است. ما از خدا می‌خواهیم که به ما کمک کند که در خدمت مردم باشیم.»

شیخ محمد بن راشد که حاکم دبی نیز است افزوده که قصد دارد امارات متحده عربی را در عرض پنج سال آینده به «یکی از بهترین‌ کشورهای جهان» تبدیل کند.

XS
SM
MD
LG