لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۷

سلطان فولاد جهان، در راس ثروتمندترين افراد بريتانيا


لاکشمی ميتال، سلطان فولاد،۲۷ ميليارد و ۷۰۰ ميليون پوند ثروت دارد و ثروتمندترین فرد اروپاست(عکس: AFP)
لاکشمی ميتال، سلطان فولاد،۲۷ ميليارد و ۷۰۰ ميليون پوند ثروت دارد و ثروتمندترین فرد اروپاست(عکس: AFP)

ثروتمندان بريتانيا، هيچ وقت به اندازه سال گذشته بر ثروت خود نيفزوده اند، به طوری که هزار مولتی میلیونر این کشور در سال ۲۰۰۷، حدود ۵۳ ميليارد پوند به ثروت خود اضافه کرده اند.


بر اساس فهرست منتشر شده ساندی تايمز، ثروت اين افراد به ۴۱۲ ميليارد و ۸۰۰ ميليون پوند رسيده که طی يک سال ۱۵ درصد رشد داشته است.


بريتانيا هم اکنون ۷۵ ميلياردر را در خود جای داده که ۴۰ نفر آنها خارجيانی هستند که در اين کشور سکنی گزيده اند. تعداد ميلياردرها در بريتانيا سال گذشته ۶۸ نفر بوده که امسال هفت نفر به تعداد آنها افزوده شده است.


لاکشمی ميتال، هندی الاصل و سلطان فولاد جهان، برای چهارمين بار به عنوان ثروتمندترين فرد بريتانيا دست يافت، و در سال ۲۰۰۷، هشت ميليارد پوند به ثروت افسانه ای او اضافه شد.


دارایی وی هم اکنون به ۲۷ ميليارد و ۷۰۰ ميليون پوند يعنی در حدود ۵۶ ميليارد دلار رسيده است.


بر اساس اين آمار، آقای میتال پولدارترين فرد اروپاست ولی در دنيا مقام ششم را داراست.


بريتانيا هم اکنون ۷۵ ميلياردر را در خود جای داده که ۴۰ نفر آنها خارجيانی هستند که در اين کشور سکنی گزيده اند.

رومن آبراموويچ روسی که در صنعت نفت فعال است، نيز باز به مقام دوم رسيده و ثروت او بالغ بر ۱۱ ميليارد و ۷۰۰ ميليون پوند شده است.


سومين ثروتمند بريتانيا، جرالد کونديش گروونر، از اشراف دربار بريتانياست که دوک وست مينستر لقب دارد و به داشتن املاک فراوان شهره است و ثروتش بالغ بر ۷ ميليارد پوند شده است.


امسال در بين ده ثروتمند اول بريتانيا، افراد تازه ای اضافه شده اند. آليشر عثمانف با ثروتی بالغ بر پنج ميليارد و ۷۲۶ ميليون پوند در رديف پنجم قرار گرفته است و کريستی برتارلی، برنده سابق دختر برگزيده سال در بريتانيا، به همراه شوهرش ارنستو، با ثروتی بالغ بر پنج ميليارد و ۶۵۰ ميليون پوند که بر اثر فعاليت در داروسازی به دست آمده، در مقام ششم قرار دارند.


در ميان سقوط کنندگان از رتبه خود، نام ريچارد برانسون، رییس شرکت «ويرجين» به چشم می خورد که ارزش امپراتوری وی در حمل و نقل، اينترنت و خدمات موبايل، ۴۰۰ ميليون پوند کاهش يافته و به دو ميليارد و ۷۰۰ ميليون پوند رسيده است و همين باعث شده که نام وی از رتبه يازدهم در سال ۲۰۰۶ به رتبه بيستم در سال گذشته برسد.


ساير نام هايی که در ميان ده ثروتمند بريتانيا ديده می شود، در فعاليت هايی نظير مسکن، ترابری، خرده فروشی و بسته بندی به اين مبالغ هنگفت دست پيدا کرده اند.


از ميان هزار ثروتمند بريتانيا، ۷۶۲ نفر از آنها خودشان پولدار شده اند و ثروت آنها ارتباط چندانی با ارث و ميراث ندارد.


بر اساس اين آمار، برادران آمبانی(موکش و آنيل) با ثروتی بالغ بر ۴۳ ميليارد پوند، خانواده والتون با ۳۸ ميليارد و ۴۰۰ ميليون پوند و بيل گيتس، صاحب مايکروسافت با ۲۹ ميليارد پوند دارایی، ثروتمندترين افراد جهان هستند.


نکته جالب اين که دو هندی ديگر نيز اخيرا به فهرست پنجاه ثروتمند جهان اضافه شده اند.


XS
SM
MD
LG