لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۷

ایران سر بریدن کشیش فرانسوی و کودک سوری را محکوم کرد


بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

ایران به دو رخداد سر بریدن یک کشیش فرانسوی و یک کودک سوری واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز پنج‌شنبه ۷ مرداد با اشاره به این رخدادها اظهار داشت: «ما از این اقدامات ضد بشری، ددمنشانه و نفرت‌انگیز در کنار تمامی وجدان‌های بیدار جامعه بشری به یک اندازه اندوهگین و غمگین هستیم.»

آقای قاسمی در ادامه از قتل کشیش فرانسوی و کودک سوری به عنوان اقداماتی «شرک‌آمیز» نام برده و عنوان کرده که «ریشه تمامی این جنایات الهام گرفته از یک تفکر انحرافی و منحط تولید شده نزد پدران داعش و القاعده است».

داعش یا همان گروه «حکومت اسلامی» مسئولیت سر بریدن کشیش فرانسوی در منطقه نورماندی فرانسوی را پذیرفته است. این رخداد روز دوشنبه با حمله دو مرد مسلح به کلیسایی در شمال فرانسه به وقوع پیوست. مهاجمان کشیش آن کلیسا و دو خواهر روحانی را به گروگان گرفتند که از میان آنها کشیش ۸۴ ساله به قتل رسید. در نهایت مهاجمان نیز به دست نیروهای امنیتی فرانسه کشته شدند.

همچنین در روزهای اخیر ویدیویی نیز از قتل یک کودک سوری منتشر شده است که واکنش‌های جهانی را به دنبال داشته. متهمان این رخداد اعضای گروه «جنبش نورالدین زنکی» هستند که تاکنون در شمار گروه‌های «میانه‌رو» مخالف حکومت بشار اسد محسوب می‌شدند.

این گروه اعلام کرده که در مورد این رخداد تحقیق می‌کند و عاملان آن را به مجازات می‌رساند.

در این حال سخنگوی وزارت خارجه ایران عنوان کرده که «بی‌توجهی به دردها و مصائب مردم آواره و بی‌پناه برخی کشورهای منطقه و دخالت اربابان و حامیان داعش و القاعده» باعث شدهکه خشونت و ترور «همچون طاعونی مزمن همه جا را فراگیرد».

وی در نهایت تاکید کرده که «جهانیان باید در مبارزه با تروریسم متحد شوند» و «با افزایش تلاش‌های متمرکز جهانی» به یک «مبارزه واقعی و جدی» با تروریسم روی آورند.

XS
SM
MD
LG