لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۷

واکنش نتانیاهو به توییتر خامنه‌ای: حکومت ایران اصلاح‌ناپذیر است


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیام توییتری اخیر آیت‌الله خامنه‌ای را که خواستار نابودی اسرائیل شده بود، نشانه‌ای از عدم تغییر در سیاست‌های ایران دانست و تاکید کرد که قدرت‌های جهانی نباید در مذاکرات هسته‌ای با ایران، شتابزده تن به توافق بدهند.

پیام اخیر در حساب توییتر آقای خامنه‌ای که روز شنبه، ۱۷ آبان، منتشر شده حکومت اسرائیل را «وحشی، گرگ‌صفت و قاتل کودکان» می‌نامد و می‌گوید حکومتی که «از هیچ جنایتی روگردان نیست و هیچ علاجی هم ندارد، باید نابود شود».

اما بنیامین نتانیاهو تاکید دارد که چنین پیامی نشان می‌دهد در ایران «هیچ میانه‌روی» در کار نیست و حکومت ایران «اصلاح‌ناپذیر» است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، آقای نتانیاهو روز دوشنبه، ۱۹ آبان، با «تروریست» نامیدن حکومت ایران اظهار داشت که این حکومت «خواستار ریشه‌کنی اسرائیل شده و تروریسم بین‌المللی را ترویج می‌کند».

وی افزود: «حکومت تروریستی ایران نباید اجازه یابد که به قدرتی تبدیل شود که در آستانه هسته‌ای شدن است و من از کشورهای ۱+۵ می‌خواهم که شتابزده تن به توافقی ندهند که به ایران اجازه دهد به سمت بمب [هسته‌ای] حرکت کند.»

۱+۵ به کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان اشاره دارد که در میانه مذاکرات دامنه‌داری با ایران بر سر برنامه اتمی آن هستند. این مذاکرات تا روز سوم آذر باید به یک توافق‌نامه جامع اتمی منجر شود و در شرایطی که تنها دو هفته به مهلت مقرر باقی مانده، هنوز اختلافات میان طرفین باقی است.

در این حال گزارش‌های متعددی نیز از بروز تنش میان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، و بنیامین نتانیاهو حکایت دارد که جو بایدن، معاون آقای اوباما، روز دوشنبه آن را تکذیب کرد.

آقای بایدن که در نشست فدراسیون‌های یهودی آمریکای شمالی سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «مانند همه دوستان نزدیک، ما با هم صادقانه و سرراست صحبت می‌کنیم. ما با هم مخالفت می‌کنیم. همدیگر را دوست داریم و همدیگر را عصبانی هم می‌کنیم.»

وی سپس تاکید کرد: «ما به ایران اجازه نخواهیم داد که به سلاح هسته‌ای دست یابد. همین و تمام.»

مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ هم‌اکنون در مسقط، پایتخت عمان، در حال برگزاری است.

XS
SM
MD
LG