لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۵

هیات اقتصادی «۴۰۰ نفره» از ایتالیا به ایران می‌آید


خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی خبر داد که «حدود ۴۰۰ نفر» از نمایندگان ۲۵۰ شرکت و ۱۲ گروه بانکی ایتالیا در روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده در تهران با طرف‌های ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، این هیات که معاون وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا ریاست آن را بر عهده دارد، متشکل از نمایندگان صنایعی است که عمدتأ در بخش‌های محیط زیست، انرژی‌های تجدیدپذیر، مکانیک، پزشکی، خودروسازی و مصالح ساختمانی فعال هستند.

به گفته خبرگزاری صدا و سیما، این هیات «بزرگ‌‌ترین» هیات اقتصادی ایتالیا است که تاکنون به ایران سفر کرده است.

پس از انتخابحسن روحانی به ریاست جمهوری ایران مقامات ایتالیایی چندین بار به ایران سفر کرد‌اند از جمله اِما بونینو، وزیر امور خارجه وقت ایتالیا که اواخر آذر سال ۱۳۹۲ پس از گذشت ده سال به عنوان اولین وزیر خارجه ایتالیا به تهران آمد.

به دنبال این سفر پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه کنونی ایتالیا نیز زمستان سال گذشته به ایران سفر کرد، سفری که مرداد ماه امسال تکرار شد و آقای جنتیلونی به همراه فدریکا گوئیدی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا و در رأس هیاتی تجاری، اقتصادی برای مدت دو روز به تهران آمد.

قرار بود حسن روحانی روز شنبه ۲۳ آبان به ایتالیا و سپس به فرانسه سفر کند که این سفر پس از حملات تروریستی در شامگاه جمعه ۲۲ آبان در پاریس به تعویق افتاد.

در حالی که در سال‌های اخیر مبادلات تجاری ایران و ایتالیا از بیش از ۷ میلیارد یورو، به حدود یک و نیم میلیارد کاهش یافته بود،حجم صادرات ایران به ایتالیا در شش ماهه نخست امسال با ۵۷ درصد افزایش، سبب شده تا ایتالیا به فهرست ۱۰ کشور مهم بازار هدف صادراتی ایران وارد شود.

پس از توافق اتمی وین مقامات و هیات‌های تجاری و اقتصادی کشورهای مختلف از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیاو هند به ایران سفر کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG