لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۵

۵۰ نفر در مراسم چهارشنبه سوری تهران دچار حادثه شدند


فرمانده پلیس تهران می‌گوید که مراسم چهارشنبه سوری در پایتخت در سه سال گذشته، آسیب‌های کمتری را به همراه داشته است.
فرمانده پلیس تهران می‌گوید که مراسم چهارشنبه سوری در پایتخت در سه سال گذشته، آسیب‌های کمتری را به همراه داشته است.
حسین ساجدی‌نیا، فرمانده پلیس تهران روز چهارشنبه، ۳۰ اسفند، تعداد مصدومان مراسم چهارشنبه‌سوری امسال در پایتخت را ۵۰ نفر اعلام کرد که این آمار در مقایسه با سال‌های قبل به ‌شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای ساجدی‌نیا با بیان این‌که تهران وضعیت «بسیار مطلوبی» را نسبت به مراسم‌ چهارشنبه‌سوری سال‌های قبل داشته است، گفت که ماموران پلیس در جریان مراسم شب گذشته کمتر از ۱۰ نفر را دستگیر کردند و شکایت‌های مردم نیز به حدود یک سوم تقلیل یافت.

به گفته فرمانده پلیس تهران، همچنین حوادث آتش‌سوزی در نقاط مختلف شهر کمتر از همیشه بوده است که گزارش‌های سازمان آتش‌نشانی این مسئله را تایید می‌کند.

چهارشنبه سوری از مراسم باستانی ایرانیان است که در آستانه بهار و غروب آخرین سه‌شنبه سال برگزار می‌شود. نماد این مراسم آتش است که در کوچه‌ها و خیابان‌ها برافروخته می‌شود و اهالی محله از روی آن می‌پرند.

این مراسم اما در چند دهه اخیر با حوادث بسیاری همراه بوده که در برخی موارد به مرگ یا سوختگی‌های شدید انجامیده است.

با این حال فرمانده پلیس تهران می‌گوید که مراسم چهارشنبه سوری در پایتخت در سه سال گذشته، آسیب‌های کمتری را به همراه داشته است.

در همین رابطه احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران نیز اظهار داشت که ایرانیان امسال «امن‌ترین» مراسم چهارشنبه سوری را تجربه کردند.

به گفته آقای رادان، میزان خسارات نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست و تعداد مصدومان هم در کل کشور کاهش یافته است که بسیاری از آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.

بر اساس آمار مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، در جریان حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته در ایران ۹ نفر کشته و ۲۱ نفر نیز دچار معلولیت شدند. تعداد کل آسیب‌دیدگان هم ۱۹۸۰ نفر بوده است که در مقایسه با مراسم یک سال قبل آن بیش از پنج درصد کاهش داشت.
XS
SM
MD
LG