لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۹

هشدار اف‌بی‌آی درباره مداخله خارجی در انتخابات آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی


یک مقام ارشد اف‌بی‌آی روز پنجشنبه گفت که این نهاد بیم آن دارد که دشمنان خارجی بتوانند با استفاده از هوش مصنوعی به مداخله در انتخابات آمریکا بپردازند و اطلاعات نادرست منتشر کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که با توجه به رواج دیپ‌فیک‌هایی که با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌شوند و همچنین گسترش استفاده از روبوکال، چنین تهدیدی دیگر در سطح تئوری نیست و این موارد هم‌اکنون نیز تاثیراتی در عرصه سیاسی گذاشته است.

این مقام ارشد اف‌بی‌آی در سخنان خود به یک مورد جاسوسی اشاره کرد که اوایل سال جاری میلادی در اسلواکی رخ داد که فایل‌های صوتی شبیه‌سازی شده صدای رئیس حزب لیبرال اسلواکی تنها چند روز مانده به انتخابات پارلمانی این کشور به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و وانمود می‌کرد که او در حال صحبت درباره افزایش قیمت آبجو و تقلب در رای‌گیری است. این فایل‌ها همگی از جمله مثال‌های دیپ‌فیک محسوب می‌شوند.

در رخداد دیگری روبوکال‌هایی که صدای جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، را جعل کرده بودند از رای‌دهندگان در ایالت نیوهمپشایر می‌خواست تا در انتخابات مقدماتی ماه ژانویه از رای دادن خودداری کنند. رد این تماس‌های رباتیک بعدها به یک مشاور سیاسی رسید که مدعی شد قصدش این بوده تا عموم مردم را از خطرات دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی آگاه کند.

این مقام اف‌بی‌آی که نام او در گزارش آسوشیتدپرس منتشر نشده است، گفت: «فناوری هوش مصنوعی برای اجرای قانون یک چالش است، نه تنها به این دلیل که دست افرادی را که به دنبال شرارت هستند بازتر می‌کند، بلکه توانی اضافی به دولت‌های خارجی که می‌خواهند در انتخابات مداخله کنند می‌بخشد.

سه کشوری که اف‌بی‌آی اکنون نسبت به آنها بیشترین نگرانی را دارد، روسیه، ایران و چین هستند. مقامات ایالات متحده پیش از این نیز انگیزه‌های متفاوتی را به این سه کشورها برای دخالت در انتخابات آمریکا نسبت داده‌اند، اگرچه این کشورها چنین اتهامی را رد کرده‌اند.

مقامات اطلاعاتی ایالات متحده در مورد روسیه گفته‌اند که این کشور در انتخابات سال ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ آشکارا ترجیح می‌داده که دونالد ترامپ به پیروزی برسد و اقداماتی را در این راستا برای انتخاب او انجام داده است، از جمله عملیات پیچیده هک و افشای ایمیل‌های دموکرات‌ها قبل از انتخابات ۸ سال قبل.

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در گزارش اخیر خود نیز عنوان کرد که روسیه در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۲۲ تلاش کرد حزب دموکرات را تضعیف کند تا بدین ترتیب بر جنگ در اوکراین تاثیر بگذارد.

این گزارش ایران را متهم کرده که عملیات‌های مخفیانه‌ای را با هدف بهره‌برداری از شکاف‌های اجتماعی در ایالات متحده انجام داده است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ س.ن/ک.ر
XS
SM
MD
LG