لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۵

افزایش انتقاد از دولت رئیسی؛ نماینده مجلس: محسن رضایی از اقتصاد چیزی نمی‌داند


محسن رضایی، معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی
محسن رضایی، معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی

در پی افزایش انتقادها از دولت ابراهیم رئیسی، جواد نیک‌بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که در این دولت «بعضی از کارهای کشور به دست افراد باتقوای بی‌عرضه است». او به محسن رضایی معاون اقتصادی رئیسی اشاره کرد و افزود رضایی «از اقتصاد چیزی نمی‌داند».

نیک‌بین به وبسایت جماران گفت: «شاید یک فرد باتقوا بوده اما بی‌عرضه بوده و جربزه و توان اجرا و مدیریت نداشته باشد و در حالی که کار باید به دست افراد کاردان، شایسته و اجرایی قوی داده شود.»

او افزود: «دعوت از ابراهیم رییسی برای ورود به انتخابات دلیل بر این نیست که عملکردش را تائید می‌کنیم.»

اشاره به محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران، در حالی است که او پیشتر در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری بر تحصیلات خود در رشته اقتصاد تاکید کرده و قول داده بود که ارزش پول ملی ایران را افزایش دهد.

در روزهای اخیر و در پی اعتراضات سراسری در ایران، انتقادها از عملکرد دولت ابراهیم رئیسی نیز افزایش یافته و یک نماینده علی خامنه‌ای نیز صریحا از شخص رئیسی انتقاد کرد.

احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی نیز به جماران گفت که مراجع تقلید در قم در جریان «نارضایتی و مشکلات اقتصادی مردم» هستند.

او مدعی شد: «مراجع در اخطار دادن با کسی تعارف ندارند؛ آنان اگرچه از اقدامات مثبت دولت و مجلس اعلام رضایت می‌کنند، اما مشکلات و موانع را هم تذکر می‌دهند».

پیشتر برخی طرح‌های دولت مثل ساخت سالانه یک میلیون مسکن حتی مورد انتقاد برخی از نزدیکان رئیسی همچون احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و پدر همسر رئیسی نیز قرار گرفته بود.

در ماه‌های اخیر و به دنبال محدودیت شدید اینترنت در ایران، وضعیت کسب‌وکارها در ایران وخیم‌تر شده و ارزش پول ملی ایران نیز شدیدا افت کرده است.

رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت رئیسی گفته است: «اینستاگرام، واتس آپ و تلگرام را محدود کردید، اینترنت را هم می‌خواهید محدود کنید؛ اصلا برق را هم قطع کنید».

او افزود: «نسل جدید با نگاه کردن به این سیاست‌های ما عصبانی می‌شود».

XS
SM
MD
LG