لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۵

تعویق ملاقات محمود عباس و خالد مشعل


ملاقات محمود عباس و خالد مشعل به تعویق افتاد
ملاقات محمود عباس و خالد مشعل به تعویق افتاد

ملاقات محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی و خالد مشعل رييس دفتر سياسی حماس که قرار بود روز شنبه در دمشق صورت بگيرد، به علت اختلاف نظر بر سر چند پست کابينه در دولت فلسطينی، به تعويق افتاد.


يک عضو دفتر سياسی حماس به خبرگزاری رويتر گفت برای از سر گيری اين ملاقات در روز يکشنبه تلاش ها جريان خواهد یافت.


در پاسخ به اين پرسش که آيا امکان دارد محمود عباس بدون به دست آمدن نتيجه مثبت، دمشق را ترک کند، اين عضو دفتر سياسی حماس گفته است: «همه چيز ممکن است.»


برای نخستين بار قرار بود محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی در دمشق، پايتخت سوريه با خالد مشعل، رهبر سياسی حماس، ديدار و در باره دولت وحدت ملی گفت و گو کند..


اين ديدار قرار بود روز شنبه پس از يک سال رقابت و درگيری دو سازمان رقيب فتح و حماس که به بحران جدی در زندگی فلسطينی ها تبديل شده، انجام شود.


در پاسخ به اين پرسش که آيا امکان دارد محمود عباس بدون به دست آمدن نتيجه مثبت، دمشق را ترک کند، اين عضو دفتر سياسی حماس گفته است: «همه چيز ممکن است

محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی روز جمعه نوزدهم ژانويه گفت در صورتی که مذاکرات ميان او و خالد مشعل رييس دفتر سياسی حماس در سوريه برای تشکيل دولت وحدت ملی با شکست رو به رو شود، انتخابات زودتر از موعد برگزار خواهد کرد.


آزادی حساب مسدود شده تشکيلات خودگردان فلسطينی


اسراييل روز جمعه نوزدهم ماه ژانويه، ۱۰۰ ميليون دلار از حساب مسدود شده تشکيلات خودگردان فلسطينی را در اختيار محمود عباس رييس اين تشکيلات قرار داد.


به گفته مقام های اسراييلی، اين پول در راستای کمک های انسانی به تشکيلات خودگردان و افزايش توانايی نيروهای امنيتی زير کنترل آقای عباس، به وی انتقال يافته است.


همراه با به قدرت رسيدن حماس، اسراييل اين دارايی را مسدود کرد. اکنون اين پول به منظور تقويت موضع محمود عباس و جناح فتح وابسته به او در نبرد قدرت با حماس، در اختيار آقای عباس قرار داده شده است.


متوقف کردن ساخت يک شهرک يهودی نشين در کرانه باختری


به دستور امير پرتز وزير دفاع اسراييل، ساخت يک شهرک يهودی نشين در کرانه باختری رود اردن متوقف شد.


قرار بود در اين شهرک، ساکنان شهرک های يهودی نشين نوار غزه که سال گذشته مجبور به ترک خانه های خود شدند، اسکان داده شوند. اين برنامه مورد انتقاد شديد بين المللی بود.


احزاب راست گرای اسراييلی نيز با متوقف شدن آن مخالف هستند و از آقای پرتز انتقاد شديدی کرده اند.


XS
SM
MD
LG