لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۹

هيلاری کلينتون نامزد انتخابات رياست جمهوری


سناتور هیلاری کلینتون کمیته مقدماتی برای نامزدی ریاست جمهوری تشکیل داده است
سناتور هیلاری کلینتون کمیته مقدماتی برای نامزدی ریاست جمهوری تشکیل داده است

هيلاری کلينتون اعلام کرد که در ارتباط با نامزدی برای مقام رياست جمهوری سال ۲۰۰۸ ميلادی، يک کميته مقدماتی تشکيل داده است.


در بيانيه سناتور هيلاری کلينتون گفته می شود هدف از ايجاد اين کميته، بررسی و سنجش افکار عمومی و بررسی راه های جمع آوری هزينه لازم است و نه آغاز مبارزه انتخاباتی.


سناتور کلينتون در صورت پيروزی، اولين رييس جمهوری زن در تاريخ آمريکا خواهد بود.


خانم کلينتون در دفاع از حقوق آمريکايی های آفريقايی تبار، زنان، هم جنس گرايان و ساير اقليت ها، شهرت دارد.


گفته می شود که شرايط هيلاری کلينتون ۵۹ ساله برای پيروزی در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات خوب است. او همسر بيل کلينتون رييس جمهوری پيشين آمريکا است و شخصيتی شناخته شده به حساب می آيد.


سناتور کلينتون در صورت پيروزی، اولين رييس جمهوری زن در تاريخ آمريکا خواهد بود

با اين حال از آنجا که خانم کلينتون شخصيتی «جدل انگيز» توصيف می شود، ممکن است در مقابل رقيبان خود شانس زيادی نداشته باشد.


خانم کلينتون با رقيبان سر سختی برای پيروزی در انتخابات مقدماتی دمکرات ها رو به رو خواهد بود.


جان ادواردز نامزد مقام معاونت رياست جمهوری در انتخابات قبل، از ديگر نامزدهای انتخابات سال ۲۰۰۸ است. همچنين سناتور باراک اوباما که در ميان دمکرات ها بسيار محبوب است، از ديگر نامزدهای دمکرات برای رياست جمهوری آمريکا در سال ۲۰۰۸ به شمار می رود.


هيلاری کلينتون می گويد برای «تجديد احترام» آمريکا در جهان تلاش می کند. او که از منتقدان کنونی جنگ عراق است می گويد بايد مشخص شود که تعداد سربازان آمريکايی در عراق، از چه حدی تجاوز نخواهد کرد.


سناتور کلينتون، افزايش نيروها درعراق را در شرايط کنونی « ناموفق» می داند. با اين حال او در نامه ای که اخيرا همراه با سناتور ايوان بای برای وزير دفاع آمريکا فرستاد، درخواست افزايش نيروهای آمريکايی در افغانستان را کرد.


به گفته خانم کلينتون، آمريکا در افغانستان بر خلاف عراق، با دولتی رو به روست که به تعهدات خود پايبند است و از پيشرفت های محسوسی در اداره يک کشور چند فرقه ای برخوردار بوده است.


XS
SM
MD
LG