لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۵

حقوق بشر: خواست های معلمان، خواست های فعالان مدنی


در مجله حقوق بشر، به برخورد امنیتی با معلمان پرداخته شده است
در مجله حقوق بشر، به برخورد امنیتی با معلمان پرداخته شده است

صدها تن از نيروهای ضد شورش و لباس شخصی روز چهارشنبه در تهران مانع از برگزاری تجمع فرهنگيان معترض در مقابل مجلس شورای اسلامی شدند.


بدنبال شکست مذاکرات نمايندگان کانون های صنفی فرهنگيان معترض با برخی از نمايندگان دولت و مجلس هفتم در روز سه شنبه، معلمان معترض تصميم گرفتند که بار ديگر اعتراض های صنفی خود را از سر گيرند که با برخورد گسترده نيروی انتظامی و پليس ضد شورش روبرو شدند.


در مجله حقوق بشر راديو فردا امير آرمين گفت و گويی دارد با مهدی امينی زاده معاون دبير کل دانش اموختگان ايران در باره برخورد پليس امنيتی جمهور ی اسلامی با معلمان ايران وبازداشت ده ها معلم.


معلمان خواست صنفی خود را مطرح می کنند، اما دولت که با شعارها پوپوليستی و عوامفريبانه روی کار آمده است، هر نوع خواستی را خواه صنفی يا سياسی يا اجتماعی سرکوب می کند
مهدی امینی زاده

مهدی امينی زاده به راديو فردا می گويد معلمان خواست صنفی خود را مطرح می کنند، اما دولت که با شعارها پوپوليستی و عوامفريبانه روی کار آمده است، هر نوع خواستی را خواه صنفی يا سياسی يا اجتماعی سرکوب می کند.


به گفته او، در حالی که معلمان کشور در مضيقه مالی هستند، بودجه مملکت صرف کارهای غير ضروری و گاه زيان آور می شود.


فعالان جنبش مدنی ايران در فراخوان صلح از دولت خواسته اند با آمريکا وارد گفتگوی رسمی ، علنی و شفاف بشود و راهی برای برون رفت از بحران جاری پيدا کند و نگذارد جنگی ويرانگر بر کشور تحميل شود.


بيش از سيصد فعال سياسی ايران در بيانيه ای از مسئولان عاليرتبه کشور خواستند تا پيشنهاد محمد البرداعی مدير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی برای حل بحران هسته ای ايران را بپذيرند.


امضا کنندگان اين بيانيه به مسئولان عاليرتبه کشور «هشدار» داده اند که تا دير نشده است به خود آيند وهر راهکار مفيد برای حل مساله بحران هسته ای ايران را بپذيرند، «چون فردا خيلی دير است.»


XS
SM
MD
LG