لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۰

بوش پدر و همسرش در بیمارستان بستری شدند


رییس‌جمهوری اسبق آمریکا از مشکلات تنفسی رنج می‌برد
رییس‌جمهوری اسبق آمریکا از مشکلات تنفسی رنج می‌برد

جرج بوش٬ رییس‌جمهوری اسبق آمریکا و باربارا همسرش روز چهارشنبه در بیمارستان بستری شدند.

به گفته سخنگوی آقای بوش٬ وی در بخش مراقبت‌های ویژه و همسرش در بخش مراقبت‌های پیشگیرانه بستری شده‌ است.

به گزارش آسوشیتدپرس جرج بوش پدر که چهل و یکمین رییس‌جمهوری آمریکا بوده در یک بیمارستان هوستون و در بخش آی. سی. یو پذیرش شده است.

جیم مک گرات سخنگوی خانواده بوش گفته است وی از تنگی نفس و ناراحتی ریه رنج می برده و خانم بوش نیز به دلیل خستگی و سرفه‌های مداوم تحت مراقبت قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر شده٬ پزشکان مبادرت به تجویز داروهای آرام‌بخش و مراقبت‌های خاصی کرده‌اند تا مجرای تنفسی رییس‌جمهوری اسبق آمریکا باز بماند و به همین دلیل شرایط وی در حالت پایدار قرار دارد.

به گفته سخنگوی خانواده بوش٬ رییس‌جمهوری اسبق روز شنبه در پی احساس تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کرده و پس از گذراندن مراقبت‌های اولیه٬ روز چهارشنبه در بخش مراقبت‌های ویژه پذیرش شده است.

مک گرات همچنین گفته است آقای بوش که ۹۲ سال دارد به خوبی با روند درمان پیش می‌رود ٬ پزشکان از نتایج درمان ابراز خشنودی می‌کنند و به همین دلیل انتظار می‌رود وی به زودی به خانه بازگردد.

جرج بوش پدر که طی سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ رییس‌جمهوری آمریکا بود همچنین از بیماری پارکینسون رنج می‌برد و قادر به راه رفتن نیست. به همین دلیل وی از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کند.

وی در سال ۲۰۱۵ نیز به دنبال افتادن بر زمین که منجر به شکستن یکی از مهره‌های گردنش شد در بیمارستان «مین» تحت مداوا قرار گرفت و ماه گذشته نیز باز به خاطر تنگی نفس به مدت یک‌هفته در بیمارستان هوستون بستری شده بود.

آقای بوش در کریسمس سال ۲۰۱۲ نیز به دلیل سرفه‌های شدید مرتبط با برونشیت مزمن و همچنین برخی مشکلات دیگر در بیمارستان بستری شد.

رییس‌جمهوری اسبق آمریکا با وجود از دست دادن توان حرکتی٬ تولد ۹۰ سالگی خود را با پریدن دونفری از هواپیما به کمک چتر نجات٬ جشن گرفت و تابستان گذشته نیز سه روز پس از تولد ۹۲ سالگی با رهبری یک گروه چهل نفری از کهنه‌سربازان به یک سفر دریایی ماهیگیری رفت.

دفتر آقای بوش٬ پیش از این اعلام کرده بود رییس‌جمهوری اسبق ایالات متحده و همسرش باربارا به دلیل کهولت و شرایط سلامتی در مراسم تحلیف دونالد ترامپ٬ رییس‌جمهوری منتخب آمریکا شرکت نخواهند کرد.

جرج هربرت واکر بوش٬ زاده ۱۲ ژوئن ۱۹۴۲ در میلتون ایالت ماساچوست طی زندگی خود تا کنون همچنین به عنوان نماینده در کنگره ایالات متحده٬ رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و به عنوان معاون اول رونالد ریگان یکی دیگر از روسای ‌جمهوری آمریکا خدمت کرده است.

پسر وی جرج واکر بوش نیز در سال ۲۰۰۰ میلادی به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شد و دو نوبت در این مقام باقی ماند.

XS
SM
MD
LG