لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۳

حمید بقایی «به قید وثیقه آزاد شد»


حمید بقایی، معاون رئیس جمهوری ایران در دولت دهم (نفر دوم از سمت راست)
حمید بقایی، معاون رئیس جمهوری ایران در دولت دهم (نفر دوم از سمت راست)

خبرگزاری فارس روز چهارشنبه چهارم مرداد، خبر داد که حمید بقایی، معاون رئیس جمهوری ایران در دولت دهم، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده است.

بنا بر گزارش‌ها وی با وثیقه بیست میلیارد تومانی آزاد شده و سایت دولت بهار، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، نیز نوشته است که «هواداران مردمی دکتر احمدی‌نژاد وثیقه لازم را جهت آزادی بقایی تامین کردند».

پیشتر اعلام شده بود که وثیقه تعیین شده برای آزادی او پنجاه میلیارد تومان است.

به نوشته فارس، موضوع آزادی حمید بقایی را همسر وی نیز تأیید کرده است.

یک روز پیش از این خبر رسیده بود که حمید بقایی به دلیل شرایط «نامساعد جسمی» از زندان به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده است.

درهمین حال، مأموران مانع ورود محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسبق ایران به بیمارستان برای ملاقات با حمید بقایی شدند.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد برای ملاقات با حمید بقایی به بیمارستان بقیةالله مراجعه کرده بود که «مسئولان بیمارستان به دلیل اینکه زمان ملاقات نیست و بیماران در حال استراحت هستند، اجازه ملاقات به رئیس‌جمهور سابق را ندادند.»

وب‌سایت‌های «دولت بهار» و شبکه العالم وابسته به صدا و سیما جمهوری اسلامی نیزتصاویری ویدئویی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد مأموران مانع ورود محمود احمدی‌نژاد به بیمارستان بقیةالله شده‌اند.

در این ویدئوها، محمود احمدی‌نژاد در حال گفت‌وگو با افرادی است که به نظر می‌رسد مأموران حاضر در آنجا هستند. اما آنها درصدد هستند تا او را از ورود به بیمارستان منصرف کنند.

روز گذشته علی اصغر حسینی، وکیل حمید بقایی گفته بود: «با توجه به اینکه برخی منابع خبری از قبول وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی و آزادی موکل اینجانب آقای حمید بقایی تا ساعت آینده خبر داده‌اند، لازم به توضیح است که وثیقه موکل اینجانب توسط مردم شریف و بزرگوار تأمین و به دادسرا ارائه شده و در مرحله انجام تشریفات قانونی و اداری است ولی تاکنون خبری مبنی بر آزادی ایشان به ما اعلام نشده است.»

به گزارش ایلنا، علی اصغر حسینی اضافه کرده بود: «موکل اینجانب با توجه به شرایط نامساعد جسمی به بیمارستان منتقل شده و از آخرین وضعیت او خبری در دست نیست.»

علی اکبر جوانفکر پیشتر در ۱۸ تیرماه گفته بود که حمید بقایی، با حکم بازپرس پرونده سابق خود از مقابل خانه‌اش بازداشت شده و پس از تعیین وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی در دادسرا و تهیه نشدن آن، زندانی شده است.

آقای جوانفکر بعدا در ۲۲ تیرماه اعلام کرد که حمید بقایی در اعتراض به بازداشت «غیرقانونی» خود دست به اعتصاب غذا زده است.

حمید بقایی پیشتر در خرداد ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت و در دی‌ماه همان سال آزاد شد.

آقای بقایی به همراه محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ نامزد شده بودند، اما شورای نگهبان صلاحیت آنها را رد کرد.

XS
SM
MD
LG