لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۲

یک فرمانده پلیس فرانسه توسط یک «وفادار به داعش» کشته شد


نیروهای ویژه پلیس فرانسه خیابان های منتهی به این حمله را مسدود کردند.
نیروهای ویژه پلیس فرانسه خیابان های منتهی به این حمله را مسدود کردند.

مقام‌های پلیس فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند، مردی را که یک فرمانده پلیس و یک زن را با ضربات چاقو به قتل رساند، کشته است. گفته می شود که مهاجم به گروه حکومت اسلامی، داعش، اعلام وفاداری و بیعت کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت کشور فرانسه گفته است، این مرد مهاجم ابتدا ساعت ۲۱ به وقت محلی افسر ارشد پلیس را در مقابل خانه‌اش به ضرب چاقو به قتل رساند و سپس یک زن و پسر سه ساله این فرمانده پلیس را در خانه اشان در مگناویل در ۵۵ کلیومتری غرب پاریس به گروگان گرفت.

پیر انری راندت اضافه کرده است، گفت و گو با گروگان گیر نتیجه‌ای درپی نداشت و در نهایت نیروهای ویژه پلیس به داخل خانه حمله کرده و فرد مهاجم را از پای در آوردند.

به گفته وی نیروهای پلیس جنازه این زن را در خانه پیدا کردند، اما پسر سه ساله سالم است.

سخنگوی وزارت کشور فرانسه گفته است: آمار تلفات سنگین است. این فرمانده و افسر پلیس توسط این فرد به قتل رسید و جسد زن را نیز در خانه پیدا کردیم. فرد مهاجم یعنی فرد قاتل نیز کشته شد. خوشبختانه پسر بچه که در خانه بود توسط نیروهای پلیس نجات یافت و حالش خوب است.

شبکه خبری «اعماق» که خبرها و گزارش های گروه حکومت اسلامی، داعش، را منتشر می کند، به نقل از یک منبع اعلام کرده است که یکی از پیکارجویان این گروه درپاریس دست به عملیات زده است.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه هم در واکنش به این حمله گفته است که حقایق در خصوص این حمله روشن خواهد شد. وی از تشکیل جلسه‌ای در این خصوص در روز سه شنبه خبر داده است.

یک شاهد عینی به خبرگزاری فرانسه گفته است که مردی چاقو در دست در حالی که فریاد می زد الله اکبر به این پلیس بیرون از خانه‌اش حمله کرد و سپس به داخل خانه رفت و زن و یک کودک را گروگان گرفت.

در همین حال یک مبنع به خبرگزاری فرانسه گفته است، پلیس ضد تروریستی در حال تحقیق در خصوص نحوه وقوع این حادثه و همچنین اظهارات فرد مهاجم است.

این گزارش‌ها تاکنون مشخص نکرده اند که زن مقتول چه نسبتی با فرمانده پلیس داشته است.

XS
SM
MD
LG