لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۵

پنتاگون: یکی از فرماندهان داعش در نزدیک موصل هدف قرار گرفت


تصویری از رشید قاسم (عکس از آرشیو)
تصویری از رشید قاسم (عکس از آرشیو)

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، جمعه ۲۲ بهمن اعلام کرده است، رشید قاسم یکی از فرماندهان ارشد گروه حکومت اسلامی، داعش، توسط یک هواپیمای بدون سرنشین، پهپاد، در نزدیکی موصل هدف قرار گرفت.

به گزارش رویترز،این حمله طی ۷۲ ساعت گذشته انجام شده است.

تي رانكين گالویي، یک سخنگوی پنتاگون گفته است: ما در حال ارزیابی نتیجه این حمله هستیم و زمانی که اطلاعات ما تکمیل شود، به طور عمومی نتایج را اعلام خواهیم کرد.

در حالی که سخنگوی پنتاگون توضیح بیشتر در خصوص سرنوشت رشید قاسم ارائه نکرده است، منابع امنیتی در فرانسه اعلام کرده اند،که این فرمانده ارشد گروه حکومت اسلامی احتمالا در این حمله کشته شده است.

این خبرگزاری می گوید، رشید قاسم ملیت فرانسوی داشته است.

شبکه خبری «سی ان ان» می گوید، منابع امنیتی فرانسه معتقدند که رشید قاسم با عناصر اسلامگرای رادیکال در فرانسه مرتبط بوده و با عامل قتل یک پلیس وهمسرش را در تابستان گذشته در شمال فرانسه در ارتباط بوده است.

ژان چالز برایسارد، مسئول مرکز بررسی تروریسم در پاریس گفته است: بیش از نیمی از طرح‌های عملیاتی گروه‌های رادیکال اسلامی گرا در سال ۲۰۱۶ در فرانسه خنثی شده اند، توسط رشید قاسم انجام شده اند.

به گزارش «سی ان ان» وی اضافه کرده است، رشید قاسم یکی از فعالترین نیروهای گروه حکومت اسلامی در طراحی عملیات در فرانسه بود.

XS
SM
MD
LG