لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۵

زینب کریمیان و صالح دلدم «بازداشت شدند»


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

بر اساس گزارش تعدادی از وب‌سایتهای خبری، زینب کریمیان، خبرنگار سابق خبرگزاریهای ایرنا و مهر و همکار یک برنامه تلویزیونی و صالح دلدم، تهیه کننده و کارگردان جوان سینما، بازداشت شده اند.

وب‌سایت انصاف‌نیوز روز دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه، از بازداشت زینب کریمیان خبر داد و نوشت که او از عوامل تولید برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» است که از شبکه سوم تلویزیون ایران با اجرای «رضا رشیدپور» پخش می شود.

به گفته این وب سایت،خانم کریمیان در دوران ممنوع التصویری رشیدپور نیز با وی در برنامه اینترنتی «دید در شب» همکاری می کرد.

بر اساس این گزارش، زینب کریمیان از خبرنگاران «حامی دولت» محسوب می شود.براساس برخی گزارشها خانم کریمیان،پیش از این خبرنگار خبرگزاریهای مهر و ایرنا بوده است.

ماموران امنیتی صبح روز سه‌شنبه، ۷ دی، نیز طاهره ریاحی، روزنامه نگار و دبیرِ گروه اجتماعی خبرگزاری برنا را در منزلش در تهران بازداشت کرده بودند و پس از آن گزارشی از وضعیت وی منتشر نشده است.

طاهره ریاحی پیشتر در روزنامه‌های شرق و مردم امروز نیز فعالیت می‌کرد.

بر اساس گزارش وب سایت کلمه، همچنین صالح دلدم، تهیه کننده و کارگردان جوان سینما، هفته گذشته «توسط وزارت اطلاعات ایران بازداشت شد و علت بازداشتش نیز تا کنون نامشخص است».

این وب سایت بدون اشاره به جزئیات اعلام کردکه صالح دلدم درسالهای گذشته به دلیل« برخی افشاگری‌هایش توسط اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات برای پاسخگویی احضار و در سال ۸۸ هم به اتهام فعالیت تبلیغاتی بازداشت شده بود».

وب‌سایت آفتاب سال ۹۰ خبر داده بود که این تهیه کننده و کارگردان سینما با شکایت جواد معماری اردستانی، مدیر شرکت ویدئو رسانه تصویر دنیای هنر،به شعبه هشتم دادسرای «کارکنان دولت» احضار شده است.

علت این احضار، نامه‌ای اعلام شده بود که این کارگردان خطاب به جواد شمقدری، معاون وقت سینمایی وزارت ارشاد، منتشر و در آن از «زد و بندها و فساد موجود در شرکت تصویر دنیای هنر» سخن گفته بود.

درباره نتیجه این پرونده گزارشی منتشر نشده است.

این کارگردان عضو مسئول شاخه هنرمندان حزب مردم‌سالاری و «مرثیه‌ای برای لاله‌زار»، «بازگشت»، «امضا»‌، «بی‌دل» و «کباب غاز» از جمله فیلم‌های او است.

XS
SM
MD
LG