لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۰

نوبخت: تغییرات دیگری در کابینه رخ نخواهد داد‎ 


محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم شامگاه چهارشنبه گفته که فعلا تغییر و ترمیم محدود به سه وزارتخانه است و در کابینه تغییرات دیگری روی نخواهد داد.

محمد باقر نوبخت در مصاحبه با برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» گفته است: «دولت از ابتدا کار نظارت و ارزیابی را داشت و مواردی پیش آمد و ضرورتی به تغییر استانداران بود که این کار انجام شد. تغییر در جهت بهبود امور انجام می‌شود.»

وی اضافه کرده است: «ترمیم کابینه و استعفای سه وزیر دولت یازدهم نیز در همین راستا و به جهت بهبود امور اجرایی کشور صورت گرفته است.»

اشاره آقای نوبخت به استعفای وزرای ورزش و جوانان، ‌ آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه است.

با این حال، سخنگوی دولت یازدهم تصریح کرده است: فعلاً تغییرات دیگری در کابینه رخ نخواهد داد.

وی درباره احتمال تغییرات در سایر وزارتخانه‌ها اظهار داشت: رییس جمهور در زمینه تغییرات دیگر، تصمیم جدیدی ندارد ولی همه حوزه‌ها را با دقت رصد می‌کند و هر جا تشخیص بدهد، توصیه یا تذکراتی را مطرح می‌کند. در این سه سال برخی فکر می‌کردند که تغییرات گسترده باشد اما آنطور که بزرگنمایی می‌شد نبود.

محمدباقر نوبخت همچنین گفته است: «رییس جمهور به زودی، وزرای پیشنهادی خود برای سه وزارتخانه ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس معرفی خواهد کرد.»

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سه تغییر در وزارتخانه‌ها نشان داد که دولت می‌تواند بهتر خدمات‌رسانی کند، تاکید کرده است: «حوزه فرهنگ مد نظر رییس جمهور برای ارتقاء منزلت فرهنگ بود و وقتی آقای روحانی به نتیجه رسید اقدام کرد.»

اشاره سخنگوی دولت در خصوص وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی احتمالا مربوط به موضوع جنجالی هایی است که در خصوص برگزاری کنسرت ها در شهر مشهد و سپس در قم پیش آمد.

به دنبال مخالفت امام جمعه مشهد و مقام های قضایی استان خراسان رضوی با برگزاری کنسرت های موسیقی در شهر مشهد، علی جنتی وزیر ارشاد از برگزار نشدن اجرای موسیقی در این شهر ها خبر داده بود.

اما این موضوع واکنش حسن روحانی را درپی داشت که گفته بود:«هر کسی صبح بیدار می‌شود و تریبون پیدا می‌کند، نمی‌تواند قانون‌گذاری کند و وزیر نباید تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.»

در همین زمینه، سه هزار نفر از اهالی موسیقی در نامه ای از رییس جمهوری خواسته بودند تا از «حیثت جامعه موسیقی دفاع کند.»

این در حالی است که وزیر ارشاد نیز در متن استعفای خود نوشته است:«با توجه به ماهیت فرهنگ و هنر و اختلاف نظر عمیق شخصیت‌های فرهیخته در زمینه مسائل فرهنگی و هنری از یکسو و تلاش مخالفان و بداندیشان برای عقیم ساختن هرگونه حرکت مثبت فرهنگی این وزارت از آغاز کار تاکنون بیش از سایر دستگاه‌های اجرایی مورد هجوم بوده و عموم فعالیت‌های آن در فضای آلوده به دروغ پراکنی، افترا و اتهامات ناروا مورد تخریب قرار گرفته است.»

XS
SM
MD
LG