لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۳

اوباما: شعار «مرگ بر آمریکا» باور همه مردم ایران نیست

باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه در یک سخنرانی که در «دانشگاه آمریکن» در واشینگتن ایراد کرد بار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرد و در عین حال گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» باور همه مردم ایران نیست.

باراک اوباما: این توافق تمام مسیرهای مخفی که ایران برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های هسته‌ای خود در گذشته استفاده می‌کرد، را خواهد بست.

آقای اوباما افزود: کسانی که خواهان تشدید تحریم‌ها هستند، مردم ایران را در نظر نمی‌گیرند.

رییس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد که بدون این توافق، کنگره «نه تنها راه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود نمی‌کند، بلکه آن را تسریع خواهد کرد».

آقای اوباما گفت که توافق به دست آمده با ایران، نه تنها بهترین گزینه در میان گزینه‌های موجود است، بلکه قوی‌ترین توافق منع اشاعه است که تا کنون مورد مذاکره قرار گرفته است.

رییس جمهوری آمریکا در ادامه ضمن تمجید از توافق هسته ای با ایران گفت: برای چهاردهه ناظران و بازرسان بر تمام ابعاد برنامه هسته ای ایران نظارت و اشراف خواهند داشت. براساس این توافق ناظران و بازرسان می توانند هر سایت مشکوک را مورد بازرسی قرار دهند.

وی اضافه کرد: این توافق نه تنها بهترین گزینه در بین گزینه های موجود است، بلکه قدرتمند ترین توافق ممکنی است که تاکنون درباره منع اشاعه (سلاح های هسته ای) مورد مذاکره قرار گرفته است.

آقای اوباما در خلال سخنرانی خود اشاره کرد که حتی پیش از انتخاب شدن به ریاست‌جمهوری ایالات متحده روشن ساخته که از دیدگاه او ایران نباید اجازه یابد که به سلاح هسته‌ای دست یابد.

باراک اوباما در ادامه به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اشاره کرد و گفت این تحریم‌ها باعث شد تا اقتصاد ایران ۲۰ برابر کوچکتر شود و در نهایت این فشارهای اقتصادی در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران موثر بود.

سخنرانی باراک اوباما در مورد توافق اتمی با ایران را به طور زنده دنبال کنید:

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد: توافق هسته‌ای با ایران تمام‌های راه‌های دسترسی این کشور به بمب هسته‌ای را می‌بندد.

باراک اوباما در آغاز سخنرانی خود در دانشگاه مریکن به سخنرانی تاریخی جان اف کندی، سی و پنجمین رییس جمهوری آمریکا در سال ۱۹۶۳ در این دانشگاه اشاره کرد و گفت که جان اف کندی توانست دنیا را از یک فاجعه هسته ای نجات دهد. وی اضافه کرد: توافق هسته‌ای با ایران بر سنت مستحکم دیپلماسی بنیان نهاده شده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG