لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۲
پلیس بلژیک روز شنبه، با انجام چندین عملیات جستجو در محله مولن‌بیک، چند نفر را در ارتباط با حملات پاریس بازداشت کرده است.
پلیس بلژیک روز شنبه، با انجام چندین عملیات جستجو در محله مولن‌بیک، چند نفر را در ارتباط با حملات پاریس بازداشت کرده است.

حملات پاریس و رخدادهای پس از آن

شمار کشته‌شدگان حملات پاریس ۱۲۹ نفر و شمار مجروحان ۳۵۲ نفر ذکر شده‌ که حال ۹۹ تن از آنها وخیم است. وزیر دادگستری بلژیک نیز از دستگیری سه مظنون در بروکسل در ارتباط با این حملات، خبر داده است.

۲۳:۴۸ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری فرانسه در گزارشی آماری از قربانیان خارجی حملات مرگبار روز جمعه در پاریس را منتشر کرد:

بلژیک: دو شهروند بلژیکی (منبع: وزارت خارجه بلژیک)
رومانی: دو شهروند رومانیایی (منبع: وزارت خارجه رومانی)
تونس: دو خواهر تونسی مقیم فرانسه که برای تولد دوست خود به پاریس می‌روند و هر سه کشته می‌شوند (منبع: وزارت خارجه تونس)
بریتانیا: یک شهروند بریتانیایی، نگرانی از افزایش آمار (منبع: وزارت خارجه بریتانیا)
پرتغال: یک شهروند پرتغالی ۶۳ ساله مقیم پاریس، که در بخش حمل و نقل عمومی شاغل بوده و در نزدیک استاد دو فرانس کشته شده (منبع: منابع دولتی در پرتغال)
اسپانیا: یک شهروند ۲۹ ساله (آلبرتو گونسالس گاریدو) که در کنسرت بتکلان حاضر بوده (منبع: منابع دولتی اسپانیا)
سوئد: یک شهروند سوئدی کشته و یک شهروند دیگر زخمی شده است
ایالات متحده: یک دانشجوی دختر اهل کالیفرنیا (منبع: دانشگاه او)
الجزایر: یک زن ۴۰ ساله، و یک مرد ۲۹ ساله (منبع: خبرگزاری رسمی الجزایر)

۲۳:۳۰ ۲۳.۸.۱۳۹۴

پلیس یونان تأیید کرد که درخواست‌هایی برای تطابق مشخصات دو مظنون حملات جمعه‌شب پاریس از سوی پلیس فرانسه دریافت کرده است.

به گزارش فرانس‌پرس، پلیس فرانسه از همتای یونانی خود خواسته است تا آثار انگشت و مشخصات گذرنامه یک مرد و آثار انگشت یک تن دیگر را که گمان می‌رود اوائل سال جاری میلادی، به عنوان پناهجو از طریق یونان وارد اتحادیه اروپا شده باشند، تطابق دهد.

۲۳:۰۴ ۲۳.۸.۱۳۹۴

فرانس‌پرس به نقل از پلیس فرانسه نوشته است که دو مهاجری که در ارتباط با حملات پاریس تحت تعقیب هستند، در یونان ثبت‌نام شده‌اند.

پیشتر خبرگزاری‌های به نقل از وزیر دفاع غیرنظامی یونان نوشته بودند که صاحب گذرنامه سوری که در یکی از صحنه‌های جرم کمتر از یک ماه قبل در جزیره لِروس به عنوان پناهجو ثبت‌نام شده است.

۲۲:۵۶ ۲۳.۸.۱۳۹۴

بریتانیا می‌گوید که دست‌کم یک شهروند این کشور در میان جان‌باختگان حملات جمعه‌شب پاریس است و این نگرانی هست که شمار بیشتری از شهروندان بریتانیایی در این حوادث خونبار، کشته یا زخمی شده باشند.

این خبر را رویترز به نقل از منبعی رسمی در دولت بریتانیا منتشر کرده است.

۲۲:۲۹ ۲۳.۸.۱۳۹۴

تازه‌ترین آمار آسوشیتدپرس از قربانیان حملات جمعه‌شب فرانسه: ۱۲۹ کشته و ۳۵۲ زخمی که حال ۹۹ تن از آنها وخیم گزارش شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از سه مقام آمریکایی نوشته است که یک شهروند آمریکایی در حوادث جمعه‌شب پاریس، جان خود را از دست داده و دست‌کم دو آمریکایی دیگر در این حوادث زخمی شده‌اند.

۲۲:۱۱ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری آسوشیتدپرس از پاریس به نقل از دادستان پاریس خبر داده است که یکی از گروگان‌گیران حادثه بتکلان، متولد فرانسه بوده، و در ارتباط با این حادثه، یک شهروند فرانسوی و دو شهروند بلژیکی در بلژیک بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از دادستان پاریس نوشته است که سه تیم «تروریستی» در حملات جمعه‌شب پاریس دست داشته‌اند.

در خبر فوری دیگری، آسوشیتدپرس می‌گوید که عاملان انتحاری، جلیقه‌ها انفجاری همسان به تن داشته‌اند، و در مجموع مرتکب شش فقره حمله شده‌اند.

۲۱:۱۶ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزیر دادگستری بلژیک نوشت که چندین بازداشت در ارتباط با حملات خون‌بار پاریس در این کشور انجام شده است.

کوئن گینز گفته است که این دستگیری‌های پس از آن صورت گرفته که خودرویی با پلاک بلژیکی در نزدیکی تئاتر بتکلان، سالن نمایشی که هدف یکی از حملات جمعه‌شب بود، کشف شده است.

به گفته وزیر دادگستری بلژیک، خودروی یادشده، خودرویی اجاره‌ای بوده و پلیس چندین جستجو را در محله مولن‌بیک در ارتباط با کشف این خودرو و فردی که آن را اجاره کرده، ترتیب داده است.

او گفته است که دستگیری‌هایی در این ارتباط صورت گرفته که تعداد آنها بیش از یک مورد بوده است.

پیشتر به نقل از رسانه‌های محلی گزارش شده بود که دست‌کم یک نفر در جستجوهای پلیس در محله مولن‌بیک، بازداشت شده است. این محله که در غرب بلژیک واقع است، محل سکونت اجتماع بزرگی از مهاجران ترک و مراکشی است.

۲۱:۰۴ ۲۳.۸.۱۳۹۴

رهبران اتحادیه اروپایی برای همدردی با قربانیان حوادث خونبار پاریس، در ۲۸ کشور این اتحادیه «یک دقیقه سکوت» در ظهر روز دوشنبه اعلام کردند. رهبران اروپایی در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که حملات پاریس، «حمله‌ای علیه همه اتحادیه اروپا» بود.

۲۰:۳۲ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری آلمان به نقل از بیانیه وزارت دفاع غیرنظامی یونان، می‌نویسد که احتمالاً یکی از عاملان حوادث جمعه‌شب پاریس در پوشش پناهجو و از طریق این کشور وارد اتحادیه اروپا شده است.

این بیانیه توضیح داده است که صاحب یکی از گذرنامه‌های کشف‌شده در صحنه جرم، سوم اکتبر امسال، ۲۵ مهرماه، به عنوان پناهجو، در جزیره لِروس ثبت‌نام شده است.

۲۰:۲۶ ۲۳.۸.۱۳۹۴

رسانه‌های پلژیک خبر داده‌اند که در عملیات جستجوی پلیس بلژیک در ارتباط با حوادث خونبار پاریس، دست کم یک نفر در محله مولن‌بیک بلژیک بازداشت شده است. این خبر را خبرگزاری فرانسه مخابره کرده و افزوده است که تا کنون منابع رسمی خبر این بازداشت را تأیید نکرده‌اند.

بر این این گزارش مولن‌بیک که در غرب بروکسل واقع است، محل اقامت اجتماع بزرگی از مهاجران مراکشی و ترک است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG