لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۹

در روزی چون امروز ۶ اسفند


۶ اسفند سال ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۵ فوريه ۲۰۰۷ ميلادی
۶ اسفند سال ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۵ فوريه ۲۰۰۷ ميلادی


۶ اسفند سال ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۵ فوريه ۲۰۰۷ ميلادی


در روزی چون امروز در ششم اسفندماه سال ۱۲۹۴ خورشيدی نيروهای روسيه، شهر کرمانشاه را تصرف کردند. در آغاز جنگ جهانی اول دولت وقت ايران اعلام بيطرفی کرده بود و عبدالحسين ميرزا فرمانفرما رييس الوزرای وقت برای اعتراض به اين اقدام روسيه استعفا داد.


در ششم اسفند ماه سال ۱۳۰۲ خورشيدی رضا خان پهلوی که رييس الوزرا شده بود از دکتر محمد مصدق و شش سياستمدار خوشنام دعوت کرد که به عنوان مشاور دولت با او همکاری کنند. در کابينه قبلی، رضاخان وزير جنگ و دکتر مصدق وزير امور خارجه ايران بود.


در ۲۵ فوريه سال ۱۹۹۱ ميلادی نمايندگان کشورهای عضو پيمان ورشو در يک گردهمايی در بوداپست مجارستان انحلال اين پيمان را اعلام کردند

در روزی چون امروز در ۲۵ فوريه سال ۱۹۳۵ ميلادی دستگاه رادار توسط «رابرت الکساندر واتسون وات» مخترع اسکاتلندی به معرض نمايش درآمد. وی به خاطر اين اختراع که در جنگ دوم جهانی مورد استفاده قرار گرفت از دولت انگليس لقب «سر» دريافت کرد.


در ۲۵ فوريه سال ۱۹۸۶ ميلادی «کورازُن اکيونو» در يک مراسم رسمی به عنوان رييس جمهوری فيليپين سوگند ادا کرد و به ۲۰ سال حکومت «فرديناند مارکاس» پايان داد.


در ۲۵ فوريه سال ۱۹۹۱ ميلادی نمايندگان کشورهای عضو پيمان ورشو در يک گردهمايی در بوداپست مجارستان انحلال اين پيمان را اعلام کردند. اين نمايندگان با امضای معاهده ای کمک ها وتعهدات دفاعی را لغو کردند. بدنبال فروپاشی شوروی سابق و استقلال سياسی کشورهای اروپای شرقی، نيازی به اين پيمان ديده نمی شد.


در ۲۵ فوريه سال ۱۹۹۴ ميلادی يک پزشک اسراييلی، نمازگزاران را در مسجد حضرت ابراهيم شهر الخليل به رگبار گلوله بست. در اين حادثه ۳۰ فلسطينی کشته و عده ای مجروح شدند.


XS
SM
MD
LG